Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snabb smoothie och kaffe på nya Swiss Arrivals Lounge. Kommer ta lite bilder samt skriva lite snart,. En mycket bra upplevelse (åter) på Kloten.

Sitter i VIP-loungen på Shanghai Hongqiao T2 i väntan på första flygningen med Juneyao Airlines. Utan status hos dem och ute i god tid för att få bra plats kommer China mobile Gotone-guldkortet väl till pass. Här i loungen serveras kinesisk frukost, wokade nudlar och steamed bun, samt några olika sorters drycker och frukt.

Själv sitter jag i *A Gold loungen på Gardemoen/Oslo och väntar på kärran till EWR.
Irriterad över Arlanda Radisson SkyCitys hantering av deras lojala gäster. Måste hitta ett annat alternativ. Ingen uppgradering trots Club Carlson Gold sedan många år, och otrevlig personal på morgonen. Ja listan kan göras lång. Nä då tar jag hellre och går upp en halvtimme tidigare och åker till från Arlandia i stället. Det här är tredje gången i rad. Och Club Carlsons prisgaranti, rena skämtet. Nä dags att bojkotta den där skräpkedjan. Men visst det finns många excellenta hotell som är med i kedjan det skall medges.

Menzies Executive på ARN. Fullt, en skrikande unge, lite spår av köttbullar fanns bland maten. Inget vin på flaska, så det fick bli en öl i stället. Lyckas dock få en plats vid datorerna, så jag kan ladda min dator.

Sedan KF868 försenat till 21:20. Tredje gången på lika många veckor som SAS/KF försenar mig...

Sitter i GoTone VIP Club Airport Lounge på Weihai flygplats(WEH), Kina och väntar på Air China flight till Beijing.
Uppvisande av mitt SAS EuroBonus Gold vid check in gav mig inträde(i form av lounge voucher) till denna lounge.

Abysmal utbud av snacks och drycker. Ett stort plus är att de serverar riktig Tieguanyin(oolongte).

F.ö. Weihai flygplats är också en militär flygplats.
Man kan se gamla Mig stridsplan när man landar till flygplatsen.

Sitter på CDG T2E L-piren, ny lounge som är som en dröm jämfört med övriga CDG, stor ljus och lugn. Flyger om ca 2 timmar med AF006 till JFK i C tillsammans med min fru, ska bli intressant att se A380 live.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen