Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Linda lounge i Tallin på väg mot Kiev... Rätt gult och blått på den här flygplatsen nu kan jag lova...

Scandinavian loungen på arn, tänkte ta en kaffe å cognac men till min stora besvikelse så finns det ingen cognac... :(
Tar till baka d jag sa, nu kom "bomullen" fram! :)

Last edited:
Och i Tallin är vi sittande... 1,5 timmes försening för 1 väska för mycket vid lastning. Av och på några gånger. Sen hade visst personalen jobbat för länge och måste bytas ut. Alla av planet. Förhoppningsvis bara 5 timmar försening...

Testar Finnairs nya almost@home lounge i Helsingfors. Vilken fantastiskt trevlig lounge! :) Det är verkligen vardagsrumskänsla, avslappnat värre. Den hoppar direkt upp bland mina favoriter.

Mycket trevlig personal också och fick en liten broschyr vid receptionen där man kunde läsa om vad som fanns.

Letade som en tok efter bestick att äta med, men här är det almost@home som gäller, besticken fanns i översta lådan i köket.

IMG_1254.jpg

Och så har jag haft ytterligare en tagg-träff, denna gång med en redaktionskollega jag inte ser så ofta.

Slog mig av en slump att Gnopps skrivit ovan från TK loungen i Istanbul, och han borde vara på väg mot...just det, Helsingfors, där jag befann mig i transit. Fanns enligt skärmarna bara ett TK flyg på eftermiddagen som dessutom skulle landa 30 minuter senare bara ett stenkast från loungen.

Magkänslan stämde och vi fick en spontan pratstund i ankomsthallen innan det var dags att springa vidare åt respektive håll.

Jovisst det var kul och bra gissat! Jacob och jag fick en snabb pratstund men med väntande familj blev det ingen öl.

Jovisst det var kul och bra gissat! Jacob och jag fick en snabb pratstund men med väntande familj blev det ingen öl.
Världen är liten! :) Men med ett Finnair guldkort och uppgraderingsvouchers att använda kommer det garanterat bli fler turer till Helsingfors och fler chanser till en öl... ;)

Jacob, Nya Finnairloungen almost@home fungerar väl även för dem med BAEC Gold ?
Jag är inte helt säkert på det, det är inte Finnair som driver loungen utan SSP Finland. Ingenstans såg jag några One World skyltar, eller Finnair skyltar för den delen, fanns inte många skyltar överhuvudtaget. Loungen är väl dold och inget man hittar om man inte vet att den finns. Men det är väl bara att prova...

Här kommer ytterligare ett litet smakprov från "köket". Ska göra klart en ordentlig loungeguide vid tillfälle.

IMG_1275.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen