Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men herregud, ska loungepersonalen sitta och avgöra vem som är ens "vän" eller inte? Fullständigt bisarrt.

Men herregud, ska loungepersonalen sitta och avgöra vem som är ens "vän" eller inte? Fullständigt bisarrt.

Jag tycker också att det är konstigt. Men det skulle ju kunna bli problem om folk bara "lämnar av" vem som helst i loungen, som sedan kan denne stanna där hela dagen:p (givetvis ett extremfall som troligen inte kommer inträffa...)

Personalen på ARN blev lite sura på mig när jag tog med kollegan in i SL. Han skulle till polen och jag till norge, så vi skulle också med helt olika flighter. Hans flight blev dessutom inställd. :( Tyvärr fick han inte vara kvar i loungen när jag skulle gå, så han fick sitta 8h på ARN helt själv. Det tycker jag var lite hårt.

Låter lite märkligt. Finns det något i "reglerna" som indikerar att gästen måste vara en bekant.

Iofs förstår jag resonemanget även från SAS/Eurobonus sida..... kanske underminerar tanken med guldkortet annars:p

Vi bör komma ihåg också att i HEL SAS Lounge är bemannad av ISS personal efter att SAS Group sålde SAS Ground Services Finland OY till ISS några år sen.

Det variera jätte mycket hur du blir bemött där på Lounge.

Min kommentar gjorde stämningen inte bättre heller. Svarade lite trögt; "Din agerande och kommentar gör inte reseupplevelsen något bättre för den här personen som jag tog med mig. Genom att han fick följa med mig tror jag att han kunde uppleva något utöver det vanliga och komma ihåg att SAS var flexibel." ;)

Personalen på ARN blev lite sura på mig när jag tog med kollegan in i SL. Han skulle till polen och jag till norge, så vi skulle också med helt olika flighter. Hans flight blev dessutom inställd. :( Tyvärr fick han inte vara kvar i loungen när jag skulle gå, så han fick sitta 8h på ARN helt själv. Det tycker jag var lite hårt.

Varför blev de sura för detta?:confused: För att ni åkte med olika flyg?

SJ Lounge Göteborg. Minimal men tom lounge, uselt utbud bestående av diverse kex, riskakor, Philadelphia
Cream Cheese i industriell storlek och kaffe. Tidningarna har dom j**larna satt "låne exemplar"-stämpel på, så ingen mera Newsweek at ta med hem framöver :(
Just efter allt det har bröderna Wright haft nog med SJ och började jobba hårt på alternativa transportmedel. :p

Ja. De påpekade lite surt att det var väldigt fullt i loungen så att min kollega minsann var tvungen att gå när jag skulle gå om han skulle få följa med in.

Jag var i SL på ARN T5 och tog med mig en gäst som skulle till SFO och jag till dublin, inga problem och ingen kommentar om att han måste gå samtidigt som mig. Men det kanske är som så att de vill ha in flera betalade gäster där nu? eller att de haft problem med någon som var gäst och var kvar där själv.

Men det kanske var som så att de 3 personer som stod där utanför hade försökt komma in redan en gång så de kände igen dem och därför de sa så till dig?

Ni kommer kanske inte gilla min åsikt här, men jag ser på det på följande sätt:
** Att komma in i loungen är en personlig förmån om man har på en dyr biljett eller som lojal kund. Den är personlig.
** För stackaren som flyger fram och tillbaka hela veckan, och sen skall på semester är det naturligt att denne får ta med dig sin familj som tack för trogen lojalitet
** Om man reser i tjänst med en kollega, är det också naturligt att ta med han/hon
** Jag tycker det är naturligt att gästen eller gästerna är på samma flight som den med förmånen
** Men allt detta är i min världen ett privilegium och inte en rättighet

Ibland har jag varit +2, och jag har frågat snällt om det går med en extra. Jag förväntar ett nej, och tar emot ja med ett leende. Svaret ja har varit när det inte har varit så fullt, svaret nej när det har varit rätt så fullt. Jag kan leva med detta.

Jag var inte på HEL när ovan hände, men kanske man hade tjafsat en del innan? Vad vet jag. Är det paragrafrytteri? Kanske... Men det är så mycket folk runtomkring som alltid känner att man är berättigat till saker som kanske man inte är, och bygger upp förväntningar om saker och därmed blir vägen ner brant och jobbig när man får ett nej. "Manage expectations" = det svåraste som finns :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen