Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på Jernhusen Stationslounge i Göteborg. Väldigt trevlig lounge, med utmärkt matutbud, läge, samt arbetsmöjligheter. Lika tomt och skönt här som vanligt.

Sitter för första gången i SAS scandinavian lounge på arlanda. Efter lite kallskuret och en öl bär det av mot TPE, första leget med TG961.

Befinner mig återigen på PVG inrikes. De har rationaliserat bort mini-kitkats men det kanske är lika bra det, iaf för figuren. ;-) En kaffe får det bli bra med.

Sitter och tar det lugnt i Diners-loungen på ARN T5. Har just varit en sväng till Helsingfors och käkat lunch. :) Flög över med Finnair vid 10:30. Då var det inte så mycket folk. Inte en enda passagerare framför skynket. Jag satt just bakom på 4C, vilket var bra då det inte fanns något mittensäte där.
På tillbakavägen vid 16:50 var det mycket folk och C var fullt så när som på en stol. Även då satt jag på raden bakom, men på 4D med tre stolar i bredd.
Båda flygningarna utfördes med en A321.
Flyget till KRN går kl 20:00, så det är lite tid kvar att fördriva.

SJ Lounge Göteborg. Minimal men tom lounge, uselt utbud bestående av diverse kex, riskakor, Philadelphia
Cream Cheese i industriell storlek och kaffe. Tidningarna har dom j**larna satt "låne exemplar"-stämpel på, så ingen mera Newsweek at ta med hem framöver :(

Hej alla!
Hälsningar från HEL SAS Business Lounge. Detta förväntade jag inte men allt är möjligt. Utanför Loungen var det tre (3) personer som funderade hur de skulle komma in till Lounge när bara en av de hade Gold och de reste inte i Business. Jag hörde diskussionen och sa att kan ta den tredje personen som min gäst in till Lounge.

Vid incheckning till lounge blev jag frågesätt hur känner vi om varandra. Fick en jätte arg blick av dessa äldre damer som var vid incheckningen med kommentar att man får bara ta med sig gäster som man känner. :) Vet inte om lounge personalen hade hört min kommentar utanför lounge eller... På andra sidan vi hade ju olika avgångar. Vet inte sen men men...

Hej alla!
Hälsningar från HEL SAS Business Lounge. Detta förväntade jag inte men allt är möjligt. Utanför Loungen var det tre (3) personer som funderade hur de skulle komma in till Lounge när bara en av de hade Gold och de reste inte i Business. Jag hörde diskussionen och sa att kan ta den tredje personen som min gäst in till Lounge.

Vid incheckning till lounge blev jag frågesätt hur känner vi om varandra. Fick en jätte arg blick av dessa äldre damer som var vid incheckningen med kommentar att man får bara ta med sig gäster som man känner. :) Vet inte om lounge personalen hade hört min kommentar utanför lounge eller... På andra sidan vi hade ju olika avgångar. Vet inte sen men men...

Låter lite märkligt. Finns det något i "reglerna" som indikerar att gästen måste vara en bekant.

Iofs förstår jag resonemanget även från SAS/Eurobonus sida..... kanske underminerar tanken med guldkortet annars:p

SAS hemsida säger att du får ta med dig en "vän", medan *A policyn säger gäst utan att specificera. Frågan är nu vilket regelverk som borde utgås från.

SAS hemsida säger att du får ta med dig en "vän", medan *A policyn säger gäst utan att specificera. Frågan är nu vilket regelverk som borde utgås från.

Intressant.... SAS regler borde lämpligen då endast gälla med EBG och i deras egna Lounger... För alla andra kombinationer borde det vara *A policy (om de överhuvudtaget kan skapa egna regler inom *A)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen