Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser fortfarande inte varför loungepersonalen ska ställa personliga frågor som de inte alls har med att göra. En regel är en regel. Får man ta med sig en gäst så får man det utan att detta ska ifrågasättas av någon. Det är helt ohållbart att sätta sådana gränser. På det här forumet har vi ju till och med en tråd som är till för att man ska kunna gästa någon eller bli gästad.

Jag anser att det är flygbolaget som har privilegiet att få oss som resenärer, inte tvärtom. De flesta av oss spenderar skapligt mycket pengar varje år inom en viss eller vissa allianser. Då är det naturligt att få något tillbaka utan att behöva bli ifrågasatt av loungepersonal.

http://www.sas.se/allt-om-resan/Infor-resan/Lounger/Tillgang-till-lounge/

Ta med en gäst
Som EuroBonus Guldmedlem får du ta med dig en gäst både när du besöker SAS egna lounger och Star Alliances lounger. I SAS lounger får du också bjuda med din närmaste familj när ni reser med SAS, Blue1, Wideroe eller andra medlemmar i Star Alliance.

** Jag tycker det är naturligt att gästen eller gästerna är på samma flight som den med förmånen

Håller med dig om allt utom detta. Det är rätt ofta, framförallt på anslutningsflyg, där kollegan ska åt ett håll (OSL) och jag åt ett annat (ARN). Sedan händer det ju även att man ibland råkar vara på ARN samtidigt som någon kollega som inte reser så mycket.

ARN T5 SAS Scandinavian Lounge

På väg till underbara Ryssland igen :(. På den normalt händelselösa från got så hade jag en välväxt tant på samma rad hon 7A jag på gångplats som vanligt 7C. Det störande med kärringen var att hon hade ett antal väskor och annat löst med sig ombord inklusive en kopp kaffe som hon balanserade med och hela tiden talade i mobiltelefon om sitt företags affärsplaner högt och ljudligt. Hon slutade prata först efter en mycket arg blick från cabinmormor :). Hoppas hon läser detta!

SK Scandinavian Lounge ARN: En god macka sköljs ner med en tuborg guld i väntan på flight SK903 mot EWR. Tyvärr verkar köerna till säkerhetskontrolllen in i F-Vingen vara långa då de i entrén till loungen bad mig gå mot flygplanet minst 1 timma innan avgång.. Men livet leker ändå! Skål...

Hälsningar från Scandinavian Lounge på CPH. Spottade en BC.se-tag i fast track! Lunch nu och sedan välbehövlig vila i dagrummet (inga problem med nycklar!). Vidare med SK1444 till GOT 17:20!

Missade imorse (var väääldigt tidigt) att det blev ett besök i Scandinavian Lounge på ARN. Nu Riga över dagen. Sov gott på Air Baltic.

Sitter i BA Terraces lounge på ATL.
Flyget avgår från den splitternya terminalen men BA verkar inte viljat investera i en lounge där, så var tvungen att åka tåg till den nedslitna E concoursen och den pyttelilla slitna BA Loungen.

På väg hem efter en händelserik resa till Ryssland. Sitter i en nästan folktom lounge i HEL o väntar på KF611 till CPH o vidare till GOT. Men redan imorgon bär det av igen men vet inte vart :rolleyes:

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen