Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Käkar frulle i Scandinavian Lounge på Arlanda. På väg till Heathrow för att planespotta. Första gången jag flyger SAS Business inom Europa. Ska bli intressant att testa på! :rolleyes:

Air China Business Lounge PEK inrikes, då immigrationsformaliteter och bagage gick ganska fort fick jag ordnat ett tidigare flyg till Chongqing vilket gör att jag kmmer "hem" 1,5 timme tidigare än väntat. Yippii! :)

Air China Business Lounge PEK inrikes, då immigrationsformaliteter och bagage gick ganska fort fick jag ordnat ett tidigare flyg till Chongqing vilket gör att jag kmmer "hem" 1,5 timme tidigare än väntat. Yippii! :)

Hmm.. det gick sådär... första bokade flighten skulle gå 17:00, den blev ombokad för någon vecka sedan till den 18:00. Den fick jag bokat om till 16:25 på flygplatsen men när jag väl boardat (20 minuter för sent) så stod vi kvar en väldigt lång stund. När de började rulla ut dricka- och matvagnar så börjar man ana oråd.... bokstavligt talat inom minuten efter att jag fått min beef rice så började vi taxa ut från gate och man frågade sig vad som nu händer, resten av planet (jag satt vid nödutgång i en 737-800) höll på att få sin och här var vi på gång ut mot startbanan... det gick dock bra men jag har aldrig tidigare ätit min måltid stående väntandes precis vid runway... :)

Det slutade med 1,5 timme försening vilket gjorde att jag var hemma ungefär samtidigt som jag skulle varit ifall min tidigare flight varit i tid, vilket den iofs inte var utan flightstats rapporterar 124 minuter försening på den....

Jaja, jag är iaf hemma och jag fick nästan uppleva en take-off med bricklunch... :)

Sitter just nu på en av de tråkigare flygplatserna, MCI (Kansas City) och väntar på min flight till YYZ där jag har en dag innan det bär av hemåt. Skönt att komma hem!

Godmorgon från Kastrup, lugnt i Scandinavian Lounge med bra frukost utbud. Alldelles för tidig morgon från GOT dock. Väntar på LX till ZRH.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    96,7 KB · Visningar: 139
  • image.jpg
    image.jpg
    101,7 KB · Visningar: 135
  • image.jpg
    image.jpg
    106,3 KB · Visningar: 116
Sitter i Scandinavian Lounge på ARN trots att det står LH*S på boardingkortet. Frågan brukar dyka upp med jämna mellanrum och det var inga som helst problem att komma in om jag bara lät dem dra guldkortet.

Då sittes det i Air Canadas Maple Leaf Lounge på YYZ International i väntan på LH471 mot FRA om dryga 3h. Bra lounge men de har inte byggt glasväggarna ända upp till taket, så tyst är det verkligen inte!

Känner att det är dags att återigen klaga lite på Senator-loungen vid A26 i Frankfurt! :) Proppat som vanligt, hade tur att få sittplats. Väntar på 12:25 mot GOT. Skall bli skönt att komma hem.

På tal om FQTV/FQTS. Incheckning i Toronto lyckades rakt inte. Vid gate så bad jag att de noterade att jag var *G (har inte fått mitt kort än) så att jag inte skulle ta upp tid vid prio-boarding. Gate-agenten tyckte då att det passade att lägga in mig som UA*G i systemet istället för UAP (*S)! :p Mycket smidigt att få både seat-blocking och att slippa kortet (som jag inte har) i loungen.

Swiss Senator Lounge i ZRH. Trevligt att vara tillbaka pa denna flygplats efter manga ar. Loungen lugn och skön just nu. Anlände precis med LX fran ARN (mkt bra C klass). Vidare med LX till JNB ikväll. Det blir nog en tur in till stan nu under eftermiddagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen