Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
På SAS kan väl alla uppgradera sig?
Har haft W till BKK och blivit uppgradera i CPH på poäng till C
Har för mig att man uppgradera efter status även vid poäng, först EBP och sedan nedåt

Det stämmer, det är nivå och first come first serve som gäller.

Har en granne som flyger mellan arn och ewr för hans dotter pluggar där och han åker ut till arn runt 6 på morgonen ( Han är EBG ) och styr upp uppgraderingnen och han har aldrig misslyckats..av alla resor som han gjort dit har han alltid blivit uppgraderad till klassen han velat ha.

Och samma sak gäller hem också, han är ute mycket tidigt på ewr och begär point upgrade och där har han fått det 9 av 10 resor.

Disken på arn är dock ingen garanti för uppgradering utan man begär bara uppgradering där men slutgilltigt besked får man vid gate.

Dom gånger jag uppgraderat har jag sagt till vid incheckning och sen knallat till loungen och där har jag fått besked och gjort uppgraderingen, och ibland fått besked vid gate

Last edited:
De gånger jag uppgraderat på SK903/945 har jag alltid fått kvitto på uppgraderingen direkt vid incheckningen på ARN. Någon gång har jag fått gå till specialdisken, men jag har aldrig behövt vänta på besked.

Men det stämmer att det lönar sig att vara där tidigt.

Scandinavian Lounge, CPH. Strax innan fredagsrusningen. Tuborg, köttbullar och potatissallad. SK1517 till LHR väntar om dryga timmen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen