Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror jag har varit i sämsta loungen på en flygplats där finns bästa lounger i världen.

Nej, det var bara maten, baren och utbudet som var sådär, resten är helt okej.

Last edited:
SAS loungen i bryssel, ganska lugnt här.

Men varför har de inte gratis internet mer än en timme? SAS måste ha ett dåligt avtal här.

Tror någon ställt in sin dator fel för det är ett trådlöst nätverk som heter homerun här... ;)

Det var lugn inflygning nu till Arlanda fast styrmannen och piloten varnade för att det kunde bli lite skakig inflygning till ARN.

Sitter i inrikes loungen i T4 nu och väntar på flyget till LLA vid 21:10.

SAS loungen i bryssel, ganska lugnt här.

Men varför har de inte gratis internet mer än en timme? SAS måste ha ett dåligt avtal här.

Tror någon ställt in sin dator fel för det är ett trådlöst nätverk som heter homerun här... ;)
Tydligen får SAS Inte har sitt eget nätverk i Bryssel, utan är tvingade att använda flygplatsens nät och det kostar en hel del för dem. Förhandlingar har ägt rum men utan resultat.

SAS Business lounge på T5 ARN just nu. Ska med SK903 10:25 till EWR, därefter bär det av till ATL direkt. Sedan tillbaka till LGA på fredag för att slutligen ta SK904 tillbaka till ARN lördagen en vecka senare.

Väldigt lugnt i loungen med framdukad frukost.

Lärde mig idag att SAS öppnar en egen servicedisk klockan 07.30 för Chicago och New York flighterna där uppgraderingsärenden och annat kan skötas direkt. Den ligger precis bredvid specialbagaget innan säkerhetskontrollen. Min taxi timade in perfekt så det var bara för mig att knata dit där de löste min uppgradering till C på plats, slapp alltså hänga vid gaten, uppskattas! Lägg där till att det fanns en ledig fönsterplats i form av 1H :) Resan börjar med andra ord perfekt!

Last edited:
SK Loungen på HEL. Lugnt och stilla. Korven framdukad. Gläds åt att 2 vita veckor skall ta slut på Fredag kväll. Därav inget vin här heller.. Mot ARN med KF 16.30, som vanligt på Tisdagar.

Är i kriss flyers gold lounge, vilket inte är någon höjdare då man vet hur deras business lounge är, inte ens toa i loungen...... Men vad göra har man inte C biljett får man hålla tillgodo....
Snart boarding till BNE.

Lärde mig idag att SAS öppnar en egen servicedisk klockan 07.30 för Chicago och New York flighterna där uppgraderingsärenden och annat kan skötas direkt. Den ligger precis bredvid specialbagaget innan säkerhetskontrollen. Min taxi timade in perfekt så det var bara för mig att knata dit där de löste min uppgradering till C på plats, slapp alltså hänga vid gaten, uppskattas! Lägg där till att det fanns en ledig fönsterplats i form av 1H :) Resan börjar med andra ord perfekt!

Hur funkar denna? Antar att man fortfarande måste resa i Y, eller K för att kunna uppgradera. W och liknande gör sig inte besväet...

På SAS kan väl alla uppgradera sig?
Har haft W till BKK och blivit uppgradera i CPH på poäng till C
Har för mig att man uppgradera efter status även vid poäng, först EBP och sedan nedåt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen