Senaste nytt

[Business class] Stavanger-Houston T/R, SAS, 6.520 NOK inkl. skatter

Typiskt, du snodde min biljett jag hade tänkt boka den 17:e! :)
Fick bli den 18-21 istället! Nu sitter jag och försöker hitta vettig anslutning från GOT upp till SVG bara, eftersom det blir på olika biljetter så hade det känts bra att ha mer än 30 minuters marginal på SVG...

Jag satt också och letade GOT-SVG, kolla flygresor.se, hittade väldigt bra priser med KLM men kass anslutning tider , samma priser fanns inte på KLMs hemsida.

Jag satt också och letade GOT-SVG, kolla flygresor.se, hittade väldigt bra priser med KLM men kass anslutning tider , samma priser fanns inte på KLMs hemsida.
Jag kör gärna SAS hela vägen, så slipper jag mecka med bagaget. Får se vad jag lyckas få till...

Man behøver åbenbart ikke og blive natten mellem lørdag og søndag. Har lige fundet ud og hjem den 18 med samme fly.Visa bifogad bild 42149
Yes, jag bokade söndag-onsdag med ungefär samma pris :)

Typiskt, du snodde min biljett jag hade tänkt boka den 17:e! :)
Fick bli den 18-21 istället! Nu sitter jag och försöker hitta vettig anslutning från GOT upp till SVG bara, eftersom det blir på olika biljetter så hade det känts bra att ha mer än 30 minuters marginal på SVG...
Oj, sorry.....!!
Pratat lite med SAS och de säger att 30min inte håller pga USA flight som man skall på......men som sagt det var kundservice.....och där kan man få lite olika svar beroende på vem som svarar...:rolleyes:
Så jag vågar inte på mig CPH-SVG SK1872 med landning 15:30 i SVG.

Last edited:
Oj, sorry.....!!
Pratat lite med SAS och de säger att 30min inte håller pga USA flight som man skall på......men som sagt det var kundservice.....och där kan man få lite olika svar beroende på vem som svarar...:rolleyes:
Så jag vågar inte på mig CPH-SVG SK1872 med landning 15:30 i SVG.
Jag har haft 30 min innan på den flighten, men då var det på en genomgående biljett. Nu när det blir två olika biljetter så känns det en smula tight. Tänkte försöka mig på en bokning i stil med GOT-ARN-OSL-SVG så att jag får tider som passar. Då har jag två timmar i Stavanger, det känns lite bättre. Men den rutten går dessvärre inte att boka online, så får bli att ringa och boka imorgon.

Jag har haft 30 min innan på den flighten, men då var det på en genomgående biljett. Nu när det blir två olika biljetter så känns det en smula tight. Tänkte försöka mig på en bokning i stil med GOT-ARN-OSL-SVG så att jag får tider som passar. Då har jag två timmar i Stavanger, det känns lite bättre. Men den rutten går dessvärre inte att boka online, så får bli att ringa och boka imorgon.
För mig blev det en "lördagsfakir"maskin CPH-SVG 08:10-09:20 och sedan på måndagen hem SK 1877 16:00-17:15
(Skall försöka prata med lite SAS personal gällande om man inte kan koppla ihop biljetterna....för nästan 7 timmar på SVG utan riktig lounge.....är ett stort straff/lidande:(
Någon som vet hur dax preloungen öppnas före depature till Houston?

Edit: Återstår bara att fixa en hotellnatt...i Houston...

Imorse så gjorde en av monitorerna vid ingången till loungen på T5 reklam för att man kunde boka bonusresor till Houston för 24000poäng t/rt. Jag han inte med att kolla så noga då jag hade bråttom, men om det stämmer är det ju väldigt prisvärt i alla fall.

Toppen