Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

Har dock några frågetecken kvar.. Finns det något sätt att försäkra sig om att man får SAS plus CPH-EU när man bokar? Bokas UA P-klass som Y på SAS? Visserligen trevligt att flyga business till Frankfurt/London men föredrar de extra poängen Plus ger. För övrigt vill jag helst flyga via London och testa nya terminalen på LHR, hur är loungerna där jämfört med i Frankfurt? Vad jag lyckats läsa mig till på forumet verkar de generellt ha väldigt hög standard..
Bokar du som SAS flightnummer får du bli bokad i Y klass (SAS Plus) men det blir dyrare pga bränsletillägg.

Gnager på att få in ett gäng med den här dealen då den sträcker sig långt fram i tiden. Men planeringsmässigt tar det stopp på vissa punkter. Så... Vore det erfarenhetsmässigt helt osannolikt att denna deal utan boka senast-datum ligger kvar till, öööh typ, april eller så?

Gnager på att få in ett gäng med den här dealen då den sträcker sig långt fram i tiden. Men planeringsmässigt tar det stopp på vissa punkter. Så... Vore det erfarenhetsmässigt helt osannolikt att denna deal utan boka senast-datum ligger kvar till, öööh typ, april eller så?
Med tanke på andra alliansers deal gäller för köp senast 2015-JAN-15, får ni räkna med att den här Star Alliance JV dealen kan också försvinna då, även om det inte står något köp senast datum på den här dealen.

[Business class] København/Billund-New York T/R, Star Alliance JV, 6.700 DKK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
[Business class] København/Billund-Nordamerika, T/R, oneworld JV, fra 7.400 DKK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Med tanke på andra alliansers deal gäller för köp senast 2015-JAN-15, får ni räkna med att den här Star Alliance JV dealen kan också försvinna då, även om det inte står något köp senast datum på den här dealen.

I princip är jag av samma skola som dig: "Snooze and you loose" :) Finns det ett bra erbjudande, hoppa på innan det blir för sent...

Men, det som talar emot detta är att dealen har legat väldigt länge, samt att tiderna har hela tiden varit avgränsade till högtider/semester. Men kanske viktigast, man indikerar att dealen ligger för datum långt förbi +330 dagars bokningsfönster.

Jag undrar på om detta delvis är en ny strategi. "Deals" som gäller enbart när bokningsläget för premium är lågt som högtider och sommaren. Om det blir delvis "permanent" passar detta mig bra.

Men väntar aldrig om det finns ett erbjudande som du tycker är bra, i fall något bättre kommer :)

Men, det som talar emot detta är att dealen har legat väldigt länge, samt att tiderna har hela tiden varit avgränsade till högtider/semester. Men kanske viktigast, man indikerar att dealen ligger för datum långt förbi +330 dagars bokningsfönster.
Halvpermaneta dealen PLNNDKW (som för övrigt finns kvar som separat deal) kostar numera ca 7.500 DKK dyrare än pågående dealen är PLNCDKW (som laddades upp till systemet 2014-DEC-19), vilket jag tror att det kan försvinna efter 2015-JAN-15.

Screenshot20140107_1.png

Går själv också runt och funderar på hur länge man vågar vänta, haft som mål att göra min första flygning(ar) i C detta år, och priset är ju onekligen bra, men som vanligt är det "många om och men" i vägen...

Toppen