Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

Hvis man kigger i EuroBonus tabellen for Brussels Airlines ses det at P slet ikke findes, så der skal man nok være varsom... (Forhåbentlig en manglende opdatering fra da JV blev skabt).

Det har jeg svært ved at tro, jeg mener @obs har booket og rejst på en København-Nordamerika i P hvor han sad i SAS Plus?

Nærmere eftersyn viser dog at det ikke er nødvendigt med codeshare:
IF THE FARE COMPONENT INCLUDES TRAVEL WITHIN AREA 2
THEN THAT TRAVEL MUST BE ON
ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
ANY LH FLIGHT OPERATED BY LH
...
ANY UA FLIGHT OPERATED BY SK
ANY SK FLIGHT OPERATED BY SK
ANY UA FLIGHT OPERATED BY 4U
ANY SN FLIGHT OPERATED BY BE
ANY UA FLIGHT.
Det er dog muligt at booke som codeshare hvis det findes.

Ved at, om muligt, flyve med SAS i Europa tjener man 900 x 2 ekstra point til EuroBonus i forhold til at flyve med Lufthansa-gruppen.

Jo, men när man försöker boka SK på Uniteds hemsida (på SK-flightnummer) så får man varning att det är "economy class". Kan vara fel i bokningssystemet givetvis.

Jo, men när man försöker boka SK på Uniteds hemsida (på SK-flightnummer) så får man varning att det är "economy class". Kan vara fel i bokningssystemet givetvis.
sas plus är ju premium economy, och inte business. Jag tror det är därför deras site säger så. (de har väl inte konceptet premium economy på United själva, så det finns inte i systemet)

Det bokas som Y klass = SAS Plus.

Kod:
VIA UA  Y     REQUIRED      P- FARES  WITHIN AREA 2

Fast det där är om man bokar en SK-flight via den där fare:n. Om man bokar codeshare så vet man inte... Då kommer det ju att bokas som UA bokningsklass x som sedan översätts till någonting på SK. Ska man veta vad som gäller så får man inte blanda in codeshare. Så enkelt är det när vi pratar Star Alliance.

Håller på och bollar olika varianter i Uniteds P-klass (ingen codeshare!) i början av juli för att få mig en hyfsad skopa baspoäng till EB. Antingen endast CPH-BRU-EWR för 8700SEK eller hela vägen till Honolulu för knappa 14k. Den här varianten nedan till MIA med stopover i New York känns också intressant för 11.400SEK.
Skulle dock vilja veta hur många EB-poäng dessa olika varianter ger innan jag bestämmer mig. Har sökt efter nån uträkningslänk men hittar inte.

8298 miles till New York = ?
9384 miles till Miami = ?
18337 miles till Honolulu = ?

Tacksam för hjälp.

Skärmavbild 2015-01-06 kl. 14.46.06.png

Hur menar du "ta 200% på UA P klass"? Går det att fylla i sån info på GC Map? Eller ska jag bara ta exempelvis 8298 miles x 2 så får jag antal EB-poäng?

Exakt. Ta distansen per sträcka, avrunda uppåt till närmsta 100-tal, och multiplicera med 2. Summera alla sträckor så så får du var du borde tjäna (i detta fall)

Toppen