Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

Syntaxen är följande
XXX.AAA+BBB.ZZZ

Där XXX är fare utställaren.
AAA Är fare origin
BBB Är fare destination
ZZZ är fare name

Att lägga till .CPH+HNL.ZZZ
Säger till ITA att alla delar av resan måste ses som en del av en CPH-HNL resa med den fare:n (från alla flygbolag)
Tack för detta tips. Med hjälp av detta kunde jag prissätta stopover i Mexico City korrekt.

Om någon vill besöka Mexico City, kan man använda den här dealen med Austrians (OS) fare.
Screenshot20141231_4.png

Billigaste biljetten (med Air Canada) under samma perioder kostar ca 16.900 DKK inkl. skatter och använda den här dealen till Los Angeles och ha stopover i Mexico City kostar ca 10.900 DKK inkl. skatter.
Mexico City är annars ganska dyr destination för en Business class biljett.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Har tittat på liknande resa men får inte alls till lika bra pris. Kan inte riktigt få till sökningarna och får högre priser, men ändå mycket bra priser, hur fick du fram priserna och hur bokade du på swiss.com?

Jag använda 'Multi segment journey'-sökfunktionen och sökte efter tre olika segment, CPH-MIA, MIA-EWR och EWR-CPH på de datum jag ville åka. Därefter fick jag fram olika alternativ för varje segment, och här krävdes lite tålamod för att hitta kombinationer som prissattes för det billigaste priset, ca 8800:- Mitt tips är att leka runt med olika datum och alternativ så hittar du säkert nån resa som passar :)

Någon som kan svara på varför Swiss-hemsida inte visar de priser man får fram via ex. Google Flights och Matrix?
Google Flights visar dessa datum som 8746sek.

Attachments

• Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    29,3 KB · Visningar: 281
Söker billigaste t.o.r. i Business ARN - BKK (Helst t.o.r Chang Mai) Februari
. Billigaste jag fann idag är:
-- Aeroflott 16 522 SEK
-- Finnair 13 800 SEK
(-- Norweigian 12 665 SEK ==> flyger ej Noreigian av samma skäll som Ryanair)
Vänligen starta en ny tråd och använd rätt frågemall.

Hej, skriver angående det som diskuterades här: Getting started | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
Är alltså på jakt efter biljett CPH-MIA (alternativt HNL om svårt med routing till MIA med United) i slutet av augusti. Vill helst flyga United så långt som möjligt med tanke på 200% till EB. Skulle även önska stopover i NYC på hemvägen, ca 1 vecka. Får man dessutom till det med routing IAD-NYC antingen ut, hem eller båda så vore det ännu bättre (tack Dr. Miles för detta tips)!

Jag har försökt få till routing enligt ovan på ITA Matrix men lyckas inte, får helt enkelt erkänna att jag har väldigt mycket att lära..

Någon som har tips på hur jag ska göra? Eller som lyckas med hitta ett bra pris?

Tack på förhand!

Toppen