Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

Tack @fcx och @agehall .
Får upp precis samma alternativ som tidigare när jag visar alla platser, oberoende av tillgänglighet. Tycks alltså finnas plats. Har också försökt byta datum utan några bra alternativ. Oavsett om jag väljer "on this day only" eller "plus/minus 2 days" så hänvisas jag till bokningen ovan och när jag byter datum hänvisas jag till någon motsvarande tur annan vecka.
Börjar tro att det bästa är att studera UAs avgångar och testa de datum som jag vet att de faktiskt flyger..

Tack @fcx och @agehall .
Får upp precis samma alternativ som tidigare när jag visar alla platser, oberoende av tillgänglighet. Tycks alltså finnas plats. Har också försökt byta datum utan några bra alternativ. Oavsett om jag väljer "on this day only" eller "plus/minus 2 days" så hänvisas jag till bokningen ovan och när jag byter datum hänvisas jag till någon motsvarande tur annan vecka.
Börjar tro att det bästa är att studera UAs avgångar och testa de datum som jag vet att de faktiskt flyger..

Testa att söka direkt på Uniteds hemsida. Deras webbokning är faktiskt ganska bra, speciellt på multi-city.

Tack @fcx.
Jag har testat att söka på United tidigare, då utan resultat. Gjorde ett nytt försök nu, med små justeringar, och fick då fram resa de datum jag önskat. Tyvärr lyckas jag dock inte boka HNL-EWR med UA14. Har testat flera olika dagar och priset stiger då från drygt 14000 till 24000 (trots tillgängliga biljetter i P). Kan detta vara orsaken till mina problem och vad kan detta i sådana fall bero på? Tillåts inte routing HNL-EWR enl PLNCDKW-dealen? Verkar osannolikt med tanke på att jag kan flyga den enligt ITA Matrix (dock fel datum).

Tack @fcx.
Jag har testat att söka på United tidigare, då utan resultat. Gjorde ett nytt försök nu, med små justeringar, och fick då fram resa de datum jag önskat. Tyvärr lyckas jag dock inte boka HNL-EWR med UA14. Har testat flera olika dagar och priset stiger då från drygt 14000 till 24000 (trots tillgängliga biljetter i P). Kan detta vara orsaken till mina problem och vad kan detta i sådana fall bero på? Tillåts inte routing HNL-EWR enl PLNCDKW-dealen? Verkar osannolikt med tanke på att jag kan flyga den enligt ITA Matrix (dock fel datum).

När du har tagit fram en hel resa med United kan du klicka för att visa detaljerade regler, och då ser du vilken/vilka fare basis som använts.

@Ormen jag får denna prissatt med United till 13 784 SEK. United-bokningen visar ibland högre priser när man väljer bland flyg, men när man har valt alla blir slutpriset rätt. Se bilden på hur det ser ut innan jag väljer sista sträckan.

Skärmklipp.PNG

Skärmklipp.PNG

Nu har jag äntligen hittat exakt den rutt jag helst skulle vilja ta via ITA Matrix:

CPH-BRU-EWR - stopover i New York och sedan - JFK-SFO-HNL och så direktflighten HNL-EWR och till sist EWR-BRU-CPH. Dock inte till rätt pris.

Fick tips om att ringa United tidigare i den här tråden, men kan de boka den till mig om jag inte får fram den här varianten via UAs multicity-funktion?

Skulle kunna strunta i stopovern i NYC ifall det på nåt sätt gick att slippa de två 737-flighterna EWR-LAX och LAX-HNL som UA vill att jag ska ta.

Nån som vet om det går att lösa?

Skärmavbild 2015-01-08 kl. 17.18.14.png
Skärmavbild 2015-01-08 kl. 17.23.15.png

du kan ringa United, de tar ingen avgift för denna.. En annan fördel är att de prissätter rakt i SEK som på hemsidan om man vill så undviker man valutapåslag från DKK till SEK

Bra val då UA60/61 flygs med "rätt" B777-200

Nu har jag äntligen hittat exakt den rutt jag helst skulle vilja ta via ITA Matrix:

CPH-BRU-EWR - stopover i New York och sedan - JFK-SFO-HNL och så direktflighten HNL-EWR och till sist EWR-BRU-CPH. Dock inte till rätt pris.

Fick tips om att ringa United tidigare i den här tråden, men kan de boka den till mig om jag inte får fram den här varianten via UAs multicity-funktion?

Skulle kunna strunta i stopovern i NYC ifall det på nåt sätt gick att slippa de två 737-flighterna EWR-LAX och LAX-HNL som UA vill att jag ska ta.

Nån som vet om det går att lösa?

Visa bifogad bild 30887 Visa bifogad bild 30888
Om du använder advanced route code "/f .cph+hnl.PLNCDKW" prissätts resan korrekt.

Sökning på ITA Matrix:
Screenshot20140108_3.png

Resultat:
Screenshot20140108_2.png

OBS: Priset är i DKK.
OBS2: Sista sträckan är opererad av SAS istället för Brussels Airlines som visas i ditt inlägg.

Stort tack, Dr. Miles!

Får testa att ringa UA och hoppas på att det går. Ger man dom exakta fare codes eller nämner man bara rutterna?

Stort tack, Dr. Miles!

Får testa att ringa UA och hoppas på att det går. Ger man dom exakta fare codes eller nämner man bara rutterna?

Ring det svenska numret är mitt tips. Ja, du hamnar som oftast i USA men agenterna är tränade i internationella resor något inte alla agenter är i USA. Var öppen med det du vill innan: du har hittat ett pris, du har hittat en rutt, men att United.com inte autoprisar denna korrekt...

Toppen