Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

Stort tack, Dr. Miles!

Får testa att ringa UA och hoppas på att det går. Ger man dom exakta fare codes eller nämner man bara rutterna?
Ring det svenska numret är mitt tips. Ja, du hamnar som oftast i USA men agenterna är tränade i internationella resor något inte alla agenter är i USA. Var öppen med det du vill innan: du har hittat ett pris, du har hittat en rutt, men att United.com inte autoprisar denna korrekt...

Jag fick upp allt på United.com. OBS priset är i SEK.
Screenshot20150108_5.png

Jag behövde att dela till fem delar: (och specificera avgångstider)
  1. Köpenhamn-Newark (EWR)
  2. New York (JFK)-San Francisco
  3. San Francisco-Honolulu
  4. Honolulu-Newark (EWR)
  5. Newark (EWR)-Köpenhamn
United.com kan visa fel priser när du väljer varje flight, men enda som räknas är det priset efter du har valt sista segmenten(erna).

Vänligen läsa den här tråden om du vill boka biljett på United.com. Det finns lite förklaring om hur sidan fungerar.
[Tips] Boka en Star Alliance flygbiljett i specifik bokningsklass | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Ser nu att man ska välja 16.05-avgången (B767-400ER) på SFO-HNL för att få flatbeds hela vägen. 777:an som de kör på tidigare avgångar har bara amerikanska domestic first-stolar verkar det som.

Det har jeg svært ved at tro, jeg mener @obs har booket og rejst på en København-Nordamerika i P hvor han sad i SAS Plus?
Korrekt, det har jeg. Jeg havde booking-klasse Y (Plus) med SAS København - München på min tur København-Houston-Los Angeles hvor øvrige strækninger var i klasse P.

Man skal dog være opmærksom på at United tolker Y som Economy, men man får plads i Plus.

Stort tack för alla tips, framförallt till @fcx. Felet jag gjorde var helt enkelt att jag lät mig luras av priset som stod innan jag valt alla flights.
Var på vippen att boka:
Hawaii bokad.jpg

Något dyrare än fcx förslag men antar att det beror på att jag flyger via LHR eftersom jag gärna vill testa loungerna i nya T2. 4 timmar bör ge tillräckligt med tid :)
Efter att @Dr. Miles uppmärksammat mig på min 1200 miles per UA flight till EB väljer jag att ta omvägen via LAX på vägen till OGG från SFO.

När jag skulle trycka på knappen såg jag dock @Senator s inlägg om EWR-BRU och nu står valet mellan ovan och:
Hawaii alternativ.jpg

Antingen 2 dagar längre i New York State och 1 natt på Heatrow eller 2 dagar kortare, slippa övernattning och flyga UA999..

Sover på saken (konsulterar flickvän) och bokar i morgon. Några åsikter?

Oavsett blir det säkert en bra resa. 35500 poäng var är ju inte heller så dåligt..

Som sagt, stort tack för all hjälp!

Är sugen på att boka denna resa. Något man bör tänka med denna resa på vad gäller poängintjäning till EB? Får jag poäng för alla flygningar och hur många poäng kan det bli totalt? Vad säger ni om Layover-tiderna, är de för korta eller kommer det att fungera? Något annat man bör tänka på vad gäller bussiness-platserna på de olika flygplanstyperna?

Tack på förhand.
hawaii.png

Toppen