Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

Går själv också runt och funderar på hur länge man vågar vänta, haft som mål att göra min första flygning(ar) i C detta år, och priset är ju onekligen bra, men som vanligt är det "många om och men" i vägen...
Om din destination är västkusten, kan det vara värt att åka från Stockholm eller Göteborg.
http://www.businessclass.se/forum/t...lliance-jv-från-12-200-sek-inkl-skatter.17671

Dealen från Stockholm/Göteborg tillåter Sverige inrikes add-on för ca 2.000 SEK (+skatter&bränsletillägg).

Har också en fråga på detta tema. Ni som har varit med länge och har bra koll - brukar den här typen av deals (eller liknande till USA) vara återkommande med Star Alliance? Jag har nämligen lite saker jag tänkte fixa i USA sensommar/höst 2016. Dock kommer jag ha nytt arbete då och vet inte säkert när jag kan tänkas ha ledigt. Samtidigt är den här dealen, för mig, nästan för bra för att missa..
Hur fungerar det med ombokningar etc i P-klass?

Annan fråga, sitter och försöker få till bokning till Hawaii med stop-over i San Fransisco och New York i aug/sept i år. Vill ha 3-4 dagar i San Fransisco, 9-10 på Hawaii (open jaw med SFO-OGG ut och HNL-EWR hem för att flyga UA14 till New York vilken, om jag förstår resonemanget Vilken kabin är P klass på United 737 Domestic? | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor har internationell konfig) samt avsluta med 6-7 dagar i New York state.
Lyckas dock inte få till det med stays, det bästa jag hittar är:
Hawaii.jpg

Som ni ser kortare stop-overs än önskat och längre på Hawaii. I övrigt perfekt. Vad gör jag fel?

Tack på förhand!

Last edited:
Med denna deal får du bara ha en fri stopover i USA. Men du har utelämnat prissättningen i din screenshot, så det är svårt att säga på rak arm om det är det som strular eller inte.

Från ITA Matrix kan du få kompletta fare rules för din resa och där står även alla regler gällande om/avbokning.

Tack för ditt svar @agehall , jag uttryckte mig nog otydligt. Priset är jag väldigt nöjd med, 6700 DKK är ju till NYC så 14443 SEK till Hawaii tycker jag är ett väldigt bra pris. Såhär ser prissättningen ut och vad jag förstår så följer den PLNCDKW erbjudandet.
upload_2015-1-8_11-25-50.png

Mitt problem är att jag inte är nöjd med längden på mina stays.. Gör jag bäst i att gå in på t.ex Uniteds och kolla när upp de olika avgångarna var för sig för att se vilka som passar bäst eller finns det något sätt att lösa detta via t.ex ITA Matrix?
Som sagt ute efter 3 nätter i San Fransisco, 9-10 på Hawaii och 6-7 i NYC. Inte som i förslaget ovan som har 2 i San Fransisco, 14 på Hawaii och 1 i NYC.

Tack för ditt svar @agehall , jag uttryckte mig nog otydligt. Priset är jag väldigt nöjd med, 6700 DKK är ju till NYC så 14443 SEK till Hawaii tycker jag är ett väldigt bra pris. Såhär ser prissättningen ut och vad jag förstår så följer den PLNCDKW erbjudandet.
Visa bifogad bild 30879

Mitt problem är att jag inte är nöjd med längden på mina stays.. Gör jag bäst i att gå in på t.ex Uniteds och kolla när upp de olika avgångarna var för sig för att se vilka som passar bäst eller finns det något sätt att lösa detta via t.ex ITA Matrix?
Som sagt ute efter 3 nätter i San Fransisco, 9-10 på Hawaii och 6-7 i NYC. Inte som i förslaget ovan som har 2 i San Fransisco, 14 på Hawaii och 1 i NYC.

Jag tror att problemet är att det inte finns tillgänglighet i P-klass de dagar/flighter du vill ha. Ett enkelt sätt att testa den teorin är att klicka bort "Only show flights and prices with available seats" i matrix och se om du då hittar den resa du vill ha.

Det verkar vara generellt dålig tillgänglighet i P-klass från EWR till EU.

Du kör med multicity-bokning antar jag? Isåfall är det ju bara att justera datumen. Och som @fcx skriver, börja med att söka utan hänsyn till platstillgång så ska du nog se att det är så enkelt som att det inte finns platser de dagar du vill åka.

Toppen