palmen
Moderator
Säg till sambon att taxi får betalas med egna sparpengar och inte gemensamma kassan...Jo jag vet, så tänker jag också - men inte sambon efter en 13h-flight.![]()
Säg till sambon att taxi får betalas med egna sparpengar och inte gemensamma kassan...Jo jag vet, så tänker jag också - men inte sambon efter en 13h-flight.![]()
Ja närmare absolut, men tänkte att det inte såg lika smidigt ut (flera byten osv) som till Shinjuku. Men som sagt, kollade bara snabbt på maps så det kanske är möjligt att jag har fel!
Jo jag vet, så tänker jag också - men inte sambon efter en 13h-flight.![]()
Är de digitala korten också slut? Fanns i Wallet i somras, åtminstone.3.
Just nu har Tokyo slut på Pasmo/Sucia "IC cards" som är deras tunnelbanekort/kontantbetalkort (man laddar med pengar för tbanan,samt att man kan betala på många ställen som convenience stores mm).
Är de digitala korten också slut? Fanns i Wallet i somras, åtminstone.
Add a Suica, PASMO, or ICOCA card to Apple Wallet - Apple Support
Add a Suica, PASMO, or ICOCA card to Apple Wallet on your iPhone or Apple Watch to ride transit and make purchases using Apple Pay.support.apple.com
How to add a new Suica, PASMO, or ICOCA card on your iPhone or Apple Watch
To add a card:
iPhone: Open the Wallet app and tap the Add button Add button.
Apple Watch: On your iPhone, open the Apple Watch app and tap the My Watch tab. Then scroll down, tap Wallet & Apple Pay, and tap Add Card.
Tap Transit Card.
Choose the card that you want to add.
Tap Continue.
Choose an amount to put on the card and tap Add.
Follow the steps on the screen to confirm your purchase and add your Suica, PASMO, or ICOCA card.
Man kan inte fylla på SUICA med VISA, men det går bra med Mastercard (inkl Curve). Det här funkade verkligen supersmidigt för oss i Juni.
Jodå, VISA fungerar alldeles utmärkt. Sambon fyllde på med sitt Nordeakort som är visa. Därmed inte sagt att det inte skulle vara problem med några Visakort, men det är inte omöjligt alls.
Revolut Visa fungerade inte för mig.
Men, man kan fixa det här i Sverige innan man åker. Skapa ett Suica och fyll på en liten summa. Jag skulle definitivt säga att det är värt att skaffa ett nytt kort om inte har något som fungerar.