Senaste nytt

Budgetvänligt boende i Tokyo?

Piffsan

Medlem
Kan tippsa om Remm Hibiya, eller i Chiyoda/Tokyo station området. Närheten till både palatset och Ginza samt alla tåglinjer fantastiskt. Även hela Tokyo Station med restauranggatan och Pokemon/Hello Kitty center i nedre plan. Remm Hibiya skulle jag rek största rummet m två sängar för lite mer luft. Rent och fräscht rum och fint badrum. Noterar att även Maranouchi Hotel och Remm plus Ginza (m corner rum) har bra priser då
Framför allt, se till att boka non-smoking rum (om du inte är ute efter att få röka på rummet så klart…;))
 
Last edited:

eddo

Medlem
Oj vad tips det fanns, nu får vi nästan svårare att välja än vad vi hade initialt. :D Skämt åsido, tack för alla tips!

@mano81, Hotel Il Fiore Kasai ligger väldigt lågt i pris våra datum, intressant. Såg dock inte supersmidigt ut med transport från flygplats (vi flyger till Narita och har dock bara kollat lite snabbt på resa från NRT). Med en sambo som alltid vill ta taxi till och från flygplatser får jag nog svårt att övertala henne att skippa det om det är en massa byten haha.
 

mano81

Medlem
Oj vad tips det fanns, nu får vi nästan svårare att välja än vad vi hade initialt. :D Skämt åsido, tack för alla tips!

@mano81, Hotel Il Fiore Kasai ligger väldigt lågt i pris våra datum, intressant. Såg dock inte supersmidigt ut med transport från flygplats (vi flyger till Narita och har dock bara kollat lite snabbt på resa från NRT). Med en sambo som alltid vill ta taxi till och från flygplatser får jag nog svårt att övertala henne att skippa det om det är en massa byten haha.
Fast NRT ligger ju öster om Tokyo så det är ju närmare till Kasai än det är till Shinjuku.
 

palmen

Moderator
Oj vad tips det fanns, nu får vi nästan svårare att välja än vad vi hade initialt. :D Skämt åsido, tack för alla tips!

@mano81, Hotel Il Fiore Kasai ligger väldigt lågt i pris våra datum, intressant. Såg dock inte supersmidigt ut med transport från flygplats (vi flyger till Narita och har dock bara kollat lite snabbt på resa från NRT). Med en sambo som alltid vill ta taxi till och från flygplatser får jag nog svårt att övertala henne att skippa det om det är en massa byten haha.
Taxi är inte ett alternativ om du tittar vad en taxi kostar. Vi pratar inte hundralappar utan tusenlappar.

Ta HEX tåget in till stan som går fort och byt sedan till lämplig tunnelbana.
 

eddo

Medlem
Fast NRT ligger ju öster om Tokyo så det är ju närmare till Kasai än det är till Shinjuku.
Ja närmare absolut, men tänkte att det inte såg lika smidigt ut (flera byten osv) som till Shinjuku. Men som sagt, kollade bara snabbt på maps så det kanske är möjligt att jag har fel!
Taxi är inte ett alternativ om du tittar vad en taxi kostar. Vi pratar inte hundralappar utan tusenlappar.

Ta HEX tåget in till stan som går fort och byt sedan till lämplig tunnelbana.
Jo jag vet, så tänker jag också - men inte sambon efter en 13h-flight. :)
 

Piffsan

Medlem
HEX tåget går snabbare, är smidigre och väldigt mycket billigare än taxi Taxi kostar tusentals kronor (plural) från NRT…
 

eddo

Medlem
Haha, ja vi lär inte ta taxi så länge det är hyfsat smidigt med tåg. Därav försöker jag se till att det inte blir alltför krånglig resa mellan boende och NRT (läs: för att undvika "nej nu orkar jag inte, vi hoppar in i en taxi"). Vi kan kalla det riskminimering från min sida. ;)
 

Hachans

Medlem
Ja närmare absolut, men tänkte att det inte såg lika smidigt ut (flera byten osv) som till Shinjuku. Men som sagt, kollade bara snabbt på maps så det kanske är möjligt att jag har fel!

Jo jag vet, så tänker jag också - men inte sambon efter en 13h-flight. :)

Ni kan boka transfer via booking. Kostar strax över en tusenlapp. Billigare än taxin. Funkade kanon sist jag var där, även om returresan till flygplatsen kördes av en kines vars körkort kanske är tveksamt...

Och vad gäller att ta tåget, så kolla så det inte är tåg som byter linje. Det ser ut som ett byte men man sitter kvar på tåget. Det lurade mig första gången jag var i Tokyo.
 

xz0781

Medlem
Eller bo i Kichijoji, 15 min med pendel (Chuo line) från Shinjuku. Man ledsnar på pulsen i Shinjuku efter ett tag och kanske vill ha det lite lugnare. Kanonmysig del av Tokyo med massor av sevärdheter, restauranger och shopping och vanligtvis bättre hotell för samma prisnivå.
 
Toppen