Senaste nytt

Budgetvänligt boende i Tokyo?

eddo

Medlem
Hej!

Vi reser till Tokyo i månadsskiftet november december och letar boende för två personer 30/11-4/12. Första gången för oss i Tokyo och vi letar boenden som kanske ligger lågt i prisnivå sett till vad många andra här bokar men någon kanske sitter på något tips ändå.

Har i dagsläget tittat (och bokat avbokningsbara vistelser) på följande hotell:
Screenshot 2023-08-23 at 22.27.31.png


Som ni ser har vi snöat in lite på Shinjuku-området (förutom One@Tokyo som ligger i Sumida) men kan egentligen tänka oss att bo på andra ställen så länge det är relativt smidigt med kollektivtrafik osv. Har inte riktigt planerat så mycket vad vi vill göra i detalj annat än att uppleva staden, äta osv så vi är öppna för förslag.

Prio för själva hotellet är egentligen bara att det är rent och fräscht, relativt smidig transport med kollektivtrafik, ok rumsstorlek (för att vara Tokyo och budgethotell) och gärna nära områden med bra restauranger.

För våra datum ligger bokningarna ovan i prisklassen 1150-1500 kr/natt så det är väl i den prisklassen vi letar. Lutar mest åt antingen One@Tokyo eller The Knot i dagsläget men kollar här om någon har några tips innan vi spikar något av alternativen. :)
 
Skulle inte kalla 1150-1500 kr för budget direkt i Tokyo. Men många yngre som vill bo lite billigare brukar välja Tokyo Inn eller APA, kan kolla in dem och säkert få billigare. Tänk på att deras billigaste rum är ganska små, så kan bli jobbigt om ni har stor resväska med er
 

Hachans

Medlem
Har tittat på de alternativen till när vi var där. Slutade med att vi bodde på Wings Premium Yotsuya då rummen där var något större. Det gick med god disciplin att få in två resväskor.

Och ett varningens ord om att boka flera rum sådär på hotels. Det bryter mot deras användarvillkor. Jag har läst om folk som fått kontot stängt för såna grejer. Bara en varning i all välmening. De kan få för sig att du säljer bokningar och så.
 

eddo

Medlem
Tack för era tips.

Var ni nöjda med Wings Premium Yotsuya utöver rummets storlek?

Ang flera bokningar så hade jag inte ens en tanke på att det skulle kunna vara otillåtet att boka flera hotell med avbokningsbara rates, tack för påpekandet @Hachans
 

Ledhund

Medlem
Har bokat Daiwa Roynet Hotel Nishi Shinjuku Premier för en vistelse i september, hittade ett bra erbjudande för strax under 1300kr/natt utan frukost i dubbelrum. Kan återkomma med en recension!
 

Lauda 777

Medlem
Bodde på det APA hotellet i juli, eller ifall det var det bredvid, flera som heter nästa samma sak. Rent och fräscht men väldigt små rum. Fanns också ett litet Onsen (japanskt bad) på hotellet vilket är ett måste. Finfint läge en bit ifrån värsta kaoset i Shinjuku. Rekommenderas!
 
Jag prövade Tosei Hotel Cocone vid Kanda i November förra året. Som en del skrivit tidigare här i tråden har dessa Japanska affärshotellen väldigt små rum, men det är ju också därför man pröjsar mindre per natt än exempelvis Hilton.

Det viktigaste i min mening för att enkelt ta sig runt i stan är att bo nära Yamanote Line. Då kan du välja att bo lite mer "off" men ändå nå mycket av Tokyo fort och samtidigt spara pengar.
 

eddo

Medlem
Just ja. Ett annat tips, boka utan frukost och köp på 7/11. Japansk frukost är ingen höjdare. Det är fantastiskt hur ett samhälle som har så god mat på lunch och middag äter kalla middagsrester till frulle.
Ja, det har jag fått med mig. Alla våra bokningar är utan frukost.
 

mano81

Medlem
Jag bodde på Hotel Il Fiore Kasai senast. Mycket rent och fint och nära tunnelbanan. Nära Disneyland också ifall man vill dit. Ligger lite off (österut) annars kanske (20 min från centrum med t-bana) men tunnelbanan går ofta. De har gratis kaffe/vatten/läsk hela dagen samt 1 timme gratis alkohol varje dag. Kan tänka mig att bo där igen.
 
Toppen