Flög den där rutten hyggligt mycket 2008-2012 när jag jobbade i Bryssel, som tidigare nämnts i denna tråd. Såsom morgontrött föredrog jag alltid kvällsflyg när tider (och priser) passade, men ibland fick det bli "fakirflyg" i riktningen STO - BRU. Då har jag för mig att SK och SN båda gick i tidsspannet 06:50-07:05, med små variationer under åren, vilket kändes väldigt tidigt för mig.

Nu är det 06:30 på ARN för SN och 06:00 för SK, för att ha nöjet att byta på CPH.

"Fler poäng/fler segment" kan vara ett bra argument ibland, men inte när det kostar morgonsömn en arbetsdag. Tur att jag inte jobbar där längre... Jag har i.o.f.s. hört påståenden från folk som fortfarande jobbar där nere att antalet svenskar (och förmodligen övriga nordbor) på EU-jobb har minskat något under åren, så förmodligen finns det lite mindre resenärsunderlag än förr.