Senaste nytt

British Airways Visa

Jag blir lite nyfiken på det Bamsefar skriver om vägar runt det hela. Care to elaborate?

Hoppas att det är okej att jag avstår. Min tjänst gör att jag vet mer än vad som lämpar sig att beskriva...

Låt mig bara sammanfatta det hela med att a) det är möjligt och b) inget lagbrott men synnerligen olämpligt.

Vad gäller Erik Bernskiöld's "fråga" - det är alltså ingen som tagit någon "ny" upplysning på mig. Såfort som min UC förändras, t.ex. uppdatering av skuld vs utnyttjad kredit vs kreditlimit sker - och det sker ju varje månad från samtliga långivare/kreditkort som man har - så får jag en notifiering att något hänt. Jag får inte veta mer än så, varför jag i princip måste logga in vid varje notifiering för att kolla vad som hänt. Syftet med denna bevakning, som är en tjänst som UC tillhandahåller för 300 sek/år, är såklart att försöka mota olle i grinden om nu någon får för sig att försöka göra något med min person/uc. T.ex. ändrar någon min adress (första steget vid stjälandet av en persons ID osv) så får jag veta detta - kanske dåligt exempel förresten, eftersom ändring av bostad numera kollas mycket bättre. Men ni förstår säkert vad jag menar...

Hoppas att det är okej att jag avstår. Min tjänst gör att jag vet mer än vad som lämpar sig att beskriva...

Självklart är det okay. Jag har ingen som helst rätt att kräva någon information av dig.

Vad gäller den där tjänsten från UC så har jag idag motsvarande tjänst från Ratsit. Men den från UC verkade klart mer detaljerad, om än lite dyrare, så jag ska nog ta och byta över. Lustig kuriosa: när mitt giftermål registrerades i somras så gick min kreditrating upp samtidigt. Jag blev förvånad även om det inte är så konstigt - nu har ju borgenärer en till person att kräva på mina eventuella skulder :)

Plötsligt så händer det..
ca 6 månaders saknade avioser ramlade äntligen in. Får ju hoppas dom äntligen fixade strulet med mitt konto.
07-Sep-12 08-Sep-12 Finance Card - BA Visa Card - Spend 0 11,246
07-Sep-12 08-Sep-12 Finance Card - BA Visa Card - BA Spend 0 4,689

Ni som har tjänsten minuc kan nog se att det finns en avslutad kredit och en ny med samma kreditbelopp, det är bara ett simpelt fel som har hänt när Entercard skulle rapportera in månadernas skuld/osv/osv... Det kommer försvinna, och det syns INTE! för någon annan än dig själv. Tar någon en kreditupplysning ser dom bara att du har en kredit precis som tidigare.

Det här vet jag sen jag varit i tät kontakt med UC & Entercard.

Entercard is having the 'usual' promotion again for applying for the BA Visa:

To say welcome when you take out a British Airways Visa Card, we'll give you a Welcome Bonus of 5,000 Avios if you successfully apply for your card by 26 October 2012 and use it by 31 December 2012, bringing your dream reward flight closer.

So it would be a good time to apply, here is the link:

British Airways Sweden - Visa cardway

Entercard is having the 'usual' promotion again for applying for the BA Visa:

To say welcome when you take out a British Airways Visa Card, we'll give you a Welcome Bonus of 5,000 Avios if you successfully apply for your card by 26 October 2012 and use it by 31 December 2012, bringing your dream reward flight closer.

So it would be a good time to apply, here is the link:

British Airways Sweden - Visa cardway

Hur vanligt är det med dessa kampanjer?

This is the first time I have seen it happening. But I have read here that they do happen from time to time. Probably other ppl are more knowledge on this front.

Så vitt jag förstår kör de inga värvningskampanjer, stämmer det? Om inte så kan jag tänka mig att bli värvad om det är någon som har något förslag.

Toppen