Bamsefar
Medlem
Jag blir lite nyfiken på det Bamsefar skriver om vägar runt det hela. Care to elaborate?
Hoppas att det är okej att jag avstår. Min tjänst gör att jag vet mer än vad som lämpar sig att beskriva...
Låt mig bara sammanfatta det hela med att a) det är möjligt och b) inget lagbrott men synnerligen olämpligt.
Vad gäller Erik Bernskiöld's "fråga" - det är alltså ingen som tagit någon "ny" upplysning på mig. Såfort som min UC förändras, t.ex. uppdatering av skuld vs utnyttjad kredit vs kreditlimit sker - och det sker ju varje månad från samtliga långivare/kreditkort som man har - så får jag en notifiering att något hänt. Jag får inte veta mer än så, varför jag i princip måste logga in vid varje notifiering för att kolla vad som hänt. Syftet med denna bevakning, som är en tjänst som UC tillhandahåller för 300 sek/år, är såklart att försöka mota olle i grinden om nu någon får för sig att försöka göra något med min person/uc. T.ex. ändrar någon min adress (första steget vid stjälandet av en persons ID osv) så får jag veta detta - kanske dåligt exempel förresten, eftersom ändring av bostad numera kollas mycket bättre. Men ni förstår säkert vad jag menar...