Senaste nytt

British Airways Visa

Största problemet med att skaffa kreditkort i USA är att du behöver ha en credit score. Denna får du genom att skaffa krediter, men för att få kredit, måste du ha en credit score osv. Det är med andra ord rätt jobbigt att ta sig in i ekorrhjulet i USA, men när man väl är inne, så kan man tjäna bra med miles.

Största problemet med att skaffa kreditkort i USA är att du behöver ha en credit score. Denna får du genom att skaffa krediter, men för att få kredit, måste du ha en credit score osv. Det är med andra ord rätt jobbigt att ta sig in i ekorrhjulet i USA, men när man väl är inne, så kan man tjäna bra med miles.

Min bild är att man börjar med en score och så kan den antingen bli bättre eller sämre genom att man har kreditkort eller bara genom att betala räkningarna i tid eller vara sen. Har kompisar som de senaste 5 åren flyttat dit och ingen utav dom har haft problem med att få bolån, billeasing eller kreditkort trots att de är nya i landet.
När vi kollade score på en utav dom när han nyss hade flyttat dit så hade han 650. 750 är tydligen en magisk gräns för att allt ska flyta igenom på automatik beviljning. Max tror jag är 950.

Hur som haver så är det ju inte allt för lätt att få ett SSN.

Om du har backning av ett företag som hjälper dig in i landet är saker och ting relativt enkla, men ska du försöka bygga upp din credit score själv, så är det rätt jobbigt.

Jag hade för mig att det var rätt enkelt att få ett SSN. Vad är kraven numera?

Är det nån mer som har problem med att "utnyttjad kredit" inte uppdateras på Entercards hemsida? Min har inte uppdaterats den senaste veckan, skulle behöva veta hur mycket jag har kvar inför ett par större köp. Har även haft problem med inloggning de senaste dagarna.

Är det nån mer som har problem med att "utnyttjad kredit" inte uppdateras på Entercards hemsida? Min har inte uppdaterats den senaste veckan, skulle behöva veta hur mycket jag har kvar inför ett par större köp. Har även haft problem med inloggning de senaste dagarna.

Japp
Dessutom tar det flera minuter innan man blir inloggad

Senaste nytt från hemsidan

För tillfället upplever vi fördröjningar i vissa system. Som följd kan det hända att du inte kan se utnyttjat och tillgängligt belopp. Prova logga ut och logga in igen eller ring kortservice på 0771-15 00 15 (öppet vardagar mellan 09:00 och 18:00).

Toppen