Ar det mojligt for oss i Sverige att t ex. skaffa BA Visa i USA? Eller maste man vara skriven i landet dar man skaffar kortet?
Man måste ha ett SSN för att kunna signa upp för kortet. Tack syster som bott i Usa i 15 år.
Ar det mojligt for oss i Sverige att t ex. skaffa BA Visa i USA? Eller maste man vara skriven i landet dar man skaffar kortet?
Man måste ha ett SSN för att kunna signa upp för kortet. Tack syster som bott i Usa i 15 år.![]()
Hon står med på mitt familjekonto, och så har jag ett eget extra kort som står i mitt namn och sen tickar det in Avios på hennes konto som är kopplat till mitt familjekonto.Förstår inte riktigt hur din systers SSN skulle hjälpa dig att få ett kort?
Hon står med på mitt familjekonto, och så har jag ett eget extra kort som står i mitt namn och sen tickar det in Avios på hennes konto som är kopplat till mitt familjekonto.
Största problemet med att skaffa kreditkort i USA är att du behöver ha en credit score. Denna får du genom att skaffa krediter, men för att få kredit, måste du ha en credit score osv. Det är med andra ord rätt jobbigt att ta sig in i ekorrhjulet i USA, men när man väl är inne, så kan man tjäna bra med miles.
Är det nån mer som har problem med att "utnyttjad kredit" inte uppdateras på Entercards hemsida? Min har inte uppdaterats den senaste veckan, skulle behöva veta hur mycket jag har kvar inför ett par större köp. Har även haft problem med inloggning de senaste dagarna.