Senaste nytt

British Airways Visa

Nu har dom sänkt ytterliggare, nu delas endast 1000 poäng ut till nya BA visa kunder! Riktigt dåligt.

Har någon något tips på hur man kan få mer än 1000 poäng i välkomstbonus när man skaffar BA Visa? Eller vet någon när de eventuellt brukar ha värvningskampanjer?
1000 poäng känns väldigt snålt.

1000 är standard. 5000 var en kampanj som sagt. Inte för att låta otrevlig på något sätt, men det bästa sättet att få Avios är genom att flyga... Stockholm - London T/R i Traveller (Economy) kostar runt 1500 sek och redan som BAEC Blue (Bas nivån) får man 1780 avios. Vi borde vara tacksamma för de 1000 aviosar man får för sign-up, faktiskt.

1000 är standard. 5000 var en kampanj som sagt. Inte för att låta otrevlig på något sätt, men det bästa sättet att få Avios är genom att flyga... Stockholm - London T/R i Traveller (Economy) kostar runt 1500 sek och redan som BAEC Blue (Bas nivån) får man 1780 avios. Vi borde vara tacksamma för de 1000 aviosar man får för sign-up, faktiskt.

Absolut! 1000 gratispoäng är kanon, och jag tycker inte att du är otrevlig.
Med snålt syftade jag framför allt på kontrasten till hur det varit historiskt sett. Någon refererade tidigt i tråden till svunna tider då man fick 10 000 i sign-up. Men det var väl då det. Flygbolagen badar inte direkt i pengar nuförtiden.

... och ja, årets andra ToR till LHR är inbokad.

Läste en Business Traveller härom dagen och de hade en kampanj med BA där man kunde tjäna upp till 100K Avios. Det första steget var 50K Avios och då skulle man spendera en mindre summa inom några månader, sedan fick man 25K Avios för varje tillfälle man spenderade ett visst belopp med kortet. Naturligtvis var jag inte smart nog att ta med mig den tidningen så jag kunde förklara bättre. Dock så låg årsavgiften på motsvarande 700 kronor per år- inget jag skulle ha något emot att betala om jag fick 50K Avios genom att spendera på kreditkortet.

Personligen har jag fått intrycket att de är mer generösa med sign-up bonus i USA än vad de är i Sverige.

Läste en Business Traveller härom dagen och de hade en kampanj med BA där man kunde tjäna upp till 100K Avios. Det första steget var 50K Avios och då skulle man spendera en mindre summa inom några månader, sedan fick man 25K Avios för varje tillfälle man spenderade ett visst belopp med kortet. Naturligtvis var jag inte smart nog att ta med mig den tidningen så jag kunde förklara bättre. Dock så låg årsavgiften på motsvarande 700 kronor per år- inget jag skulle ha något emot att betala om jag fick 50K Avios genom att spendera på kreditkortet.

Personligen har jag fått intrycket att de är mer generösa med sign-up bonus i USA än vad de är i Sverige.

Det du läste om var BA visa i USA, där hade dom under sommaren en promotion där man totalt kunden tjäna 100k om man spenderade 60K under ett år. Nu är det 50K, och du kan läsa mer här BA Chase Visa

Att vi skulle ha samma poängintjäning i Sverige blir svårt då det är helt andra summor man snackar om i USA när det gäller avgifter per korttransaktion för butikerna samt ränta för utnyttjad kredit för kunden.

Ännu roligare är de jänkare som signade upp, drog in 100K avios och sedan hotade med stämning för att det inte var "gratis" att flyga på poäng :)

Jag tycker inte att BAEC som är snål utan Entercard.
Det är väl Entercard som är kortutgivare och köper avios av BAEC, sedan delar ut avios till sina kunder.

Det är trots att en morot för nya kunder att de ska teckna BA Visa kort och Entercard tjänar pengar på det.
Då tycker jag att ändå det är snålt att erbjuda "endast" 1.000 avios.

Jag tycker inte att BAEC som är snål utan Entercard.
Det är väl Entercard som är kortutgivare och köper avios av BAEC, sedan delar ut avios till sina kunder.

Det är trots att en morot för nya kunder att de ska teckna BA Visa kort och Entercard tjänar pengar på det.
Då tycker jag att ändå det är snålt att erbjuda "endast" 1.000 avios.

Entercard borde ge minst 25.000 till de som haft kortet ett tag
som kompensation för det psykiska lidande som deras strulande orsakat.

I Tyskland är startpremien som standard 9.000 el. 20.000 beroende på kort
British Airways Barclaycard - British Airways

Toppen