Senaste nytt

British Airways Visa

Eftersom mitt nuvarande kreditkort kommer med försämringar inom en snar framtid, så har jag börjat kolla runt lite efter ett alternativ.

BA Visa är ett av de jag skulle kunna tänka mig. Inte för att jag handlar/flyger såpass mycket att jag skulle kunna få en voucher, men eftersom jag och familjen i första hand flyger BA och har familjekonto, så blir det väl kanske en till två resor om året och då är ju aviosen bra som delbetalning.

Förutom att gränsen för vouchern höjts, är det ändå ett bra kort i övrigt, jämfört med andra kreditkort, eller är det bara att glömma och kolla på något annat?

Jag har nyss sagt upp det – strul med fakturor samt försämrad intjäning och "omöjligt" att tjäna in voucher från och med årsskiftet avgjorde. Men jag fick också erbjudandet om nyteckning :rolleyes:

Eftersom mitt nuvarande kreditkort kommer med försämringar inom en snar framtid, så har jag börjat kolla runt lite efter ett alternativ.

British Airways Visa är ett av de jag skulle kunna tänka mig. Inte för att jag handlar/flyger såpass mycket att jag skulle kunna få en voucher, men eftersom jag och familjen i första hand flyger British Airways och har familjekonto, så blir det väl kanske en till två resor om året och då är ju aviosen bra som delbetalning.

Förutom att gränsen för vouchern höjts, är det ändå ett bra kort i övrigt, jämfört med andra kreditkort, eller är det bara att glömma och kolla på något annat?

Om det är Avios du vill samla och bor i Sverige så är American Express och Membership Rewards bättre: 100 kronor ger 100 MR som ger 9 Avios.

Amex Gold kostar 1500 kr per år, men första året gratis och 100 000 MR om du blir värvad. Du lär också kunna hitta någon på forumet som ger dig en femhundring för att värva dig också :)
American Express | Sverige | Bjud in en vän och bli belönad

Jag vet att svaret finns i denna tråd men kan inte hitta den bland de knapp 1000 inläggen. Fråga kan man hitta på Entercards hemsida hur mycket man har spenderat på BA Visa hittills i år. Vet att man kan se det på fakturan men den uppgiften är ju gammal.

Nej, det är numera ett uselt kort.

Jag vet att svaret finns i denna tråd men kan inte hitta den bland de knapp 1000 inläggen. Fråga kan man hitta på Entercards hemsida hur mycket man har spenderat på British Airways Visa hittills i år. Vet att man kan se det på fakturan men den uppgiften är ju gammal.

Ja, det ska gå - har aldrig gjort det själv, men jag vill minnas att det står beskrivet i tråden hur man gör. Enklast är väl bara att ta ditt bankid, logga in och kolla runt lite..

Har ägnat långa stunder till detta, men inte funnit det jag sökt. Men tack för svaret.
Jag har letat och letat och inte hittat på något annat ställe än fakturan. Passerade gränsen för länge sedan men fortfarande inte triggat någon voucher, men jag avvaktar att klaga tills jag behöver den.

Toppen