Senaste nytt

British Airways Visa

Hur lyckas dom?
Nya interface gör att man inte längre kan se detaljerad transaktions info!
För mig som handla mycket utomlands är det ju bedrövligt. Man ser inte vilken kurs, påslag osv utan bara två belopp.

Idioter! Bokstavligen. Skapar massa problem i redovisning.

Blir en voucher att flyga på i år och sedan tack för denna tiden.

Tips: du kan fortfarande logga in på gamla interfacet, med lösenord, via länken nedan:
Kortwebb

Hade gammalt bokmärke och loggade in på gamla.
Testade den nya och en sak som var trevligt i alla fall förutom ett fräshare utseende var att transaktionenerna dyker upp direkt.

Har ni åkt på 241-vouchern nyligen med uppsagt kort utan problem?
Har en liknande fråga, kom upp i 220K förra året har bokat en 241 resa i slutet av sep, har fått krediterat ca 18K från OT i år vad händer om man får ytterligare en kredit, och förra årets inköp hamnar under 200K?

Har ni åkt på 241-vouchern nyligen med uppsagt kort utan problem?

Hur nyligt är nyligen?
För ett halvår sedan bokade jag av en voucher efter kortet sagts upp, den kom tillbaka till kontot omedelbart
och sen gick det bra att boka igen och flyga några veckor senare.

På Flyertalk är åsikten att det inte är några problem att säga upp kortet och sedan
flyga (men det är ju förvisso ett annat kort Amex UK det handlar om)

Ville mest kolla eftersom jag läst lite trådar om resenärer som blivit ombedda att visa upp det fysiska kortet vid resa. Har sparat mitt inaktiva kort ifall någon skulle fråga. Vill inte återaktivera kortet eftersom jag inte vill ha med Entercard att göra igen. Men av allt att döma verkar det ju ganska säkert att resa även om kortet är uppsagt.

Jag funderar på att säga upp mitt BA visa, har en 2-4-1 bokad i september kortet gäller till sista juni. Vi hade ett avtal att om jag gjorde inköp på 200k under ett kalender år så skulle jag få i bonus en möjlighet att få en 2-4-1. Jag har ju uppfyllt min del, skall erkännas att jag inte har läst det finstilta i avtalet om det sår något där om uppsägning innan resan är genomförd, har någon här på BC läst om det finns någon klausul om detta,själv orkar jag inte läsa igenom alla 1000 inläggen här på BC, det finstilta ja det gjorde jag av med i pappersinsamlingen efter som jag försöker leva så miljövänligt som det bara går(har lust till).

Om jag inte minns fel, man måste ha BA Visa kort för att kunna utnyttja BA 2-4-1 voucher.

Det är oklart om det går att resa om du har bokat en bonusresa med BA 2-4-1 voucher men sa upp kortet efter bokning.

Punkt 11.
Members must be BA/EnterCard Cardholders at the time of travel. BA/EnterCard reserve the right to refuse to issue or to honour any Voucher/Reward Tickets in the event that the Member is in breach of either the terms of their BA/EnterCard Card or BA Executive Club membership.​

BA har alltså rätt att neka resa vid avsaknaden av kort. Tror dock inte att de brukar vara speciellt hårda på detta.

Toppen