Senaste nytt

British Airways Visa

...men som redan påtalats fungerar det oftast inte så i praktiken.

Dessutom, om man har ett kort via någon annans hushållskonto så är man ju kortinnehavare ;)

(Det står också you have to pay are the taxes, fees and carrier charges using your
British Airways Credit Card.
vilket jag gjorde, dock inte med det kortet som sades upp)

Last edited:
Hej
Jag undrar, vad är ackumulerad inköp sedan årets början?

Hej och tack för att du kontaktat oss!
Du har möjlighet att få fram detta genom att gå in på transaktionslistan på Kortwebben och exportera detta till Excel genom att klicka på "Ladda ner".

Hej
Detta går inte alls, jag får meddelandet
"Skillnad mellan från datum och till datum är mer än 3 månader"

suck

Även om det skulle gå att ladda ned ett Excel ark med hela årets transaktioner
så är det ganska värdelöst, det blir nämligen inte 6 kolumner utan
allt skrivs ihop i en kolumn. (visst informationen är separerat med "," så det går att
formatera om om man är lite händig)

Datum , Detaljer , Kortinnehavare , Plats , Transaktionsbelopp , Fakturabelopp ,

Vill bara kolla - du vet att det finns en funktion i Excel för att splitta data till flera kolumner va?

Data -> text till kolumner, det var det avsåg med kommentaren (visst informationen är separerat med "," så det går att
formatera om om man är lite händig)

Men varför ska man behöva göra det själv.
De har gjort om sidan men missat att införa en så enkel funktion som att visa totala inköp sedan årets början.

...men som redan påtalats fungerar det oftast inte så i praktiken.

Dessutom, om man har ett kort via någon annans hushållskonto så är man ju kortinnehavare ;)

(Det står också you have to pay are the taxes, fees and carrier charges using your
British Airways Credit Card.
vilket jag gjorde, dock inte med det kortet som sades upp)

Vi utnyttjade 2-4-1 och betalade både taxes och köpte avios vi saknade för att kunna boka resan med COOP MMM.
Dock jag har inte sagt upp BA Visa som jag kommer göra nu efter att vi har kommit hem.

En veckas gammal story:

På mobil:
Hejsan det är från Entercard spärrservice, det har gjorts ett inköp för 10 min sen....

IPC: Ja på ca 900:- SEK på Systembolaget..

Just det, men vi måste spärra kortet då det har används med magnetremsan...

IPC:
Ja just det, chippet fungerade ej på detta Systembolag.
Men jag bekräftar inköpet...

Det hjälper inte, någon kan ha kopierat magnetremsan...

IPC: Jag vill inte att kortet skall spärras för att jag åker bort om 2 dagar..

Det går bra men då ansvarar vi inte för ev feltransaktioner, då står du för dem ...

IPC: (Förkortad dialog) Spärra det då!

------

Nu sitter jag och fru IPC på Hotel Tres i Palma i 20 graders värme med en Cava och jag har klarat mig bra utan BA Visa!

En veckas gammal story:

På mobil:
Hejsan det är från Entercard spärrservice, det har gjorts ett inköp för 10 min sen....

IPC: Ja på ca 900:- SEK på Systembolaget..

Just det, men vi måste spärra kortet då det har används med magnetremsan...

IPC:
Ja just det, chippet fungerade ej på detta Systembolag.
Men jag bekräftar inköpet...

Det hjälper inte, någon kan ha kopierat magnetremsan...

IPC: Jag vill inte att kortet skall spärras för att jag åker bort om 2 dagar..

Det går bra men då ansvarar vi inte för ev feltransaktioner, då står du för dem ...

IPC: (Förkortad dialog) Spärra det då!

------

Nu sitter jag och fru IPC på Hotel Tres i Palma i 20 graders värme med en Cava och jag har klarat mig bra utan BA Visa!

Fruktansvärt vilka idi*oter de verkar vara.... Sedan när gäller nu inte magnetremsan nu då?

Toppen