Senaste nytt

British Airways Visa

Morgan

Medlem
Jag tolkar det som att rena Amex och Diners kort blir helt opåverkade av EUs nya regelverk.
I ett första steg verkar det så. Men handlarna kommer naturligtvis kräva motsvarande avgiftssänkningar av dem om de ska fortsätta acceptera korten. Dessutom om SAS MasterCard, Coop Medmera, Statoil och alla andra kort gör som British Airways Visa och halverar intjäningen kommer nog Amex och Diners passa på att sänka de med...
 

mha321

Medlem
Jag tolkar det som att rena Amex och Diners kort blir helt opåverkade av EUs nya regelverk.
I steg ett. Det pratas väl om ett andra steg när de också påverkas.

Sedan torde det ju innebära att prisskillnaden för att ta emot Amex blir ytterligare högre än den var tidigare, vilket tyvärr nog riskerar att göra att ännu färre ställen tar emot det.
 
Riktigt trist utveckling, har inte BA Visa själv men om det sprider sig på alla kort så vore det synd. Coop Black verkar vara ett trumfkort nuförtiden!
 

Stefan62

Medlem
För att få lite perspektiv på förändringarna som vi alla ogillar - särskilt vad det gäller spenderingsnivån för att uppnå "2-4-1"-gränsen - så är det här en mycket liten produkt hos Entercard.

Det finns bara drygt 2000 kort utfärdade och är troligen inte något som ger stor vinst.

Jag får min voucher under november och kommer sedan inte att använda kortet i fortsättningen.
 

Homer

Medlem
Ska bli intressant att se om det händer något med de andra korten

I Sverige ger vi ut följande kort tillsammans med våra partners:
  • Swedbanks samtliga betal- och kreditkort.
  • Sparbankernas betal- och kreditkort Classic MasterCard.
  • British Airways Visa till kunder som ofta reser.
  • MoreGolf MasterCard till medlemmar i Svenska Golfförbundet.
  • I samarbete med LO-mervärde ger vi ut betal- och kreditkort till de LO förbund som har anslutit sig till LO-mervärde.
  • Mecenat MasterCard för studenter.
 

Gus

Medlem
Jag kan ju inte säga upp mitt kort på ett år då jag har flygresor bokade på det fram till September 2016 och man måste ju visa upp kortet man använt för att köpa biljetten när man checkar in....
Inte bara av den anledningen som du inte bör säga upp kortet! Om du vill utnyttja kortförsäkringen så måste väl kortet vara aktivt? Jag har min sista resa betald med kortet nu i oktober och direkt när jag landat på Arlanda klipper jag kortet!
 

mash

Medlem
Värt att notera också är att i villkoren för 2-4-1 vouchern så står det att kortet ska vara aktivt när man reser på vouchern, paragraf 11:
Members must be BA/EnterCard Cardholders at the time of travel. BA/EnterCard reserve the right to refuse to issue or to honour any Voucher/Reward Tickets in the event that the Member is in breach of either the terms of their BA/EnterCard Card or BA Executive Club membership.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Alf

Medlem
Värt att notera också är att i villkoren för 2-4-1 vouchern så står det att kortet ska vara aktivt när man reser på vouchern, paragraf 11:

Tack för tipset. Jag var då för snabb att avsluta kortet eftersom jag har vouchern kvar tom december. Fick ringa Entercard idag och får ett nytt kort.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen