Skriv tillbaka att du kräver rätt poäng annars kommer du hävda kontraktsbrott och ta till jurist för att få rätt poäng om nödvändigt.
Detta, eller att BA HQ gör något är enda sättet att få till förbättring/byte av kortleverantör.
Är det juridiskt rätt att hålla inne med årsavgiften? Uppenbarligen får man inte de Aviosar man borde få, men är detta tillräckligt för vägra betala (och är det värt risken)?
Som jag sagt, nu har dom även börjar strula för mig. Kopplingen mellan det jag handlar för och kontoutdragen på webben stämmer. Såg även att jag hade 4 olika kortnummer pga kortbyten, men det verkade som att samma transaktioner kom upp när jag jämförde de två senaste kortnumren. Men överföringen av Avios har slutat funka.
Känns som att jag var den sista bastionen som föll. Så länge det funkade kunde det inge någon for av hopp att det fanns något i deras rutiner som funkade. Men så var det inte
Är det juridiskt rätt att hålla inne med årsavgiften? Uppenbarligen får man inte de Aviosar man borde få, men är detta tillräckligt för vägra betala (och är det värt risken)?
Du kan ju bestrida årsavgiften (t o m om den skulle gå till inkasso/kronfogden) vilket om Entercard inte ger sig leder till att fordran inte anses klar och återvinns till tingsrätt. Då har du i praktiken fått till stånd ett tvistemål, men inträder som svarande. Även om det inte går så långt kan det sluta med att Entercard säger upp ditt kort. Det blir ju lite av en pyrrhusseger kan man tycka...
Årsavgiften tog de bort som kompensation för allt strul, och det var den jag
pratade med sist som föreslog det inte jag, så den borde inte vara så svår
att förhandla bort för den som haft problem.