Senaste nytt

British Airways Visa

Ingen faktura än (igår fredag). Det verkar inte fungera speciellt bra hos Enter Card
om det skall behöva ta 14 dagar att få ut en pappersfaktura ! On-linefakturan verkar
Inte fungera bättre den då t.ex krediteringar som gjorts inte syns där men som man
hos kundtjänst hävdar är gjorda. Blir en spännande fortsättning..

Apropå fakturor, jag har försökt få de att skicka mig en e-faktura ett flertal gånger genom att anmäla via min internetbank, som man brukar göra. Men utan framgång. Någon som lyckats få efaktura?

Är det juridiskt rätt att hålla inne med årsavgiften? Uppenbarligen får man inte de Aviosar man borde få, men är detta tillräckligt för vägra betala (och är det värt risken)?

Det är alltid farligt att bara hålla inne med en betalning. Du måste bestrida fakturan för att undvika att de bara skickar hela ärendet till inkasso. Förr har jag för mig att man även kunde betala fakturan till länsstyrelsen och sedan tjafsa med företaget. Då sågs fakturan som "betald", men länsstyrelsen satt på pengarna tills dess att problemen var utredda. Vet inte om det går numera.

Idag så ramlade det in ytterligare en handfull Avioser, sist var den 9:e så de överför tydligen inte varje vecka längre.
Antalet stämmer varken med mars eller det som saknas för feb.
Faktura fortsätter att utebli.

Och idag kom fakturan.
"Pga ett tekniskt fel kan vi tyvärr inte redovisa information om periodens bonus eller ackumulerad bonus på månadens kontoutdrag."
Är det bara jag som är förvånad?

Toppen