Senaste nytt

British Airways Visa

Får du ingen faktura har du väl en ganska bra anledning att inte betala? :)

Jag skulle inte våga låta bli att betala räkningen även om den inte dyker upp i brevlådan.
Posten verkarl inte prioritera brevutbäring längre och en hel del post försvinner.. När man
ställer frågan om deras ansvar så frånsäger de sig allt ansvar (trots att de faktiskt tar betalt
för en tjänst). Vår post delas ut ett par-tre gånger i veckan men då hamnar ändå en del
Hos någon av grannarna fastän den är helt rätt adresserad.

Jag har börjat pricka av räkningarna som jag vet ska betalas varje månad. Det är förvånansvärt ofta som någon saknas. Det värsta är när man har skaffat någon ny tjänst eller köpt någonting på faktura som man inte brukar handla ifrån. Man kan ge sig den på att just den fakturan saknas och att man inte märker det.

Jag skulle inte våga låta bli att betala räkningen även om den inte dyker upp i brevlådan.
Posten verkarl inte prioritera brevutbäring längre och en hel del post försvinner.. När man
ställer frågan om deras ansvar så frånsäger de sig allt ansvar (trots att de faktiskt tar betalt
för en tjänst). Vår post delas ut ett par-tre gånger i veckan men då hamnar ändå en del
Hos någon av grannarna fastän den är helt rätt adresserad.

Blir nog att jag får skit för det i så fall. Vill undvika strul.
Dock så ska jag ringa dom för 5:e gången för att försöka reda ut allt strul.
Väntar bara på att jag ska bli frisk igen, Blir lätt lite väl grining när jag inte känner mig 100% :)

Får du ingen faktura har du väl en ganska bra anledning att inte betala? :)

Tror att kreditkortsföretagen inte bryr sig så mycket om det här och du behöver inte ha ångest:) Vad som händer:Ngn gång har det hänt för mig, har autogiro, att jag inte har haft 110% koll på kassaflödet och saknat täckning med ngn hundralapp. Jag har ringt och velat fixa det, dom har glatt sagt inga bekymmer, vi tar det nästa månad. Tacka f-n för att dom gör det,dom lägger glatt på en för dem schysst ränta och så får man se glad ut ut betala kommande månad.

Hittade en intressant poäng med Air Berlins Top Bonus: med deras Visa-kort får man förutom de
vanliga flygmilesen även statusmiles (om än bara hälften så många). Skulle ju ge raketfart till hög
status hos BA om de införde motsvarande. Länken finns tyvärr bara på tyska.

Meilen sammeln - airberlin.com

Min skoltyska är nog inte tillräckligt bra för att kunna avgöra om det skulle fungera
men någon av BC.se-medlemmarna kanske kan prova ?

Nu börjar vi snacka...

Om det krävs att man bosätter sig i Tyskland så kan det ju vara värt att göra det en vecka eller så, bara för att få ut kortet. Det kan väl inte vara superkomplicerat att få till, eller?

Vad jag kan förstå behöver man vara bosatt och ha bankkonto i Tyskland eller Österrike för att kunna få kortet

Collect miles - airberlin.com
Sie haben einen Wohnsitz und eine Bankverbindung in Deutschland?
Sie haben einen Wohsitz und eine Bankverbindung in Österreich?

Last edited:
Toppen