Senaste nytt

British Airways Visa

Jag ringde och pratade med dom och fick denna information.

Dom skapar alltid nya BAEC konton för nya konton för att sätta in poängen.
Sen mergas detta med det konto som du har angett vid beställningen och detta kan ta upp till 3 månader.
Så det verkar som om när man har ett nytt BA Visa så får man snällt vänta ett bra tag innan poängen trillar in.

Fattar inte riktigt varför dom måste göra så, men dom kunde i alla fall bekräfta mina poäng och att dom har rätt kontoinformation.
Så flaskhalsen verkar vara BAEC?

Nu har jag inte så bråttom att få mina miles så för mig spelar det ingen roll men det kanske kan vara jobbigt för någon som väntar på att miles ska drippa in för en reward.

så gjorde de inte tidigare, det är någon IT snubbe som programerat en enhancement

När det gäller poängförfall så har jag förstått att mina Avios aldrig förfaller så länge det är någon sorts aktivitet på kontot (ej enbart flygningar), t.ex. användade av BA Visa. Gäller detta även om jag överför MR-poäng från AmEx till mitt BAEC-konto? Räknas det alltså som en likvärdig aktivitet?

All aktivitet gör att 3 års klockan nollställs :)

Gällande skapande av nytt konto är det BS från någon du talat med på Entercard Support. Har du ett existerande konto anger man ju det på sin ansökan...

Jag skulle uppskatta om alla som upplevt problem med Entercard BA Visa kan kort, koncist och förståeligt beskriva sina problem via PM till mig. Jag kommer maila en sammanfattning till Frank Van der Posts (Managing Director - Brand and Customer Experience at British Airways) högra hand. När jag träffade honom och flera på BAEC, bl.a. James Hillier som ni får mail av ibland ;) nämnde jag att deras kort partner i Sverige är usel. Dom vill ha info.

har flyttat ett antal inlägg till ny tråd i BAEC forumet då dom inte hade med Visa kortet att göra.

Last edited:
Det här blir knäppare och knäppare, denna gång har jag fått Avioser för BA Spend (alltså biljetter etc. köpta från BA), men bara för det inte för övriga inköp.

Ja EnterCard verkar inte sköta BA Visa-kortet väldigt bra. När jag först skaffade mitt ignorerade de att jag redan hade ett konto på BAEC. Då jag inte fick några miles ringde jag och efter att ha pratat otaliga gånger med både BA och EnterCard visade det sig tillsist att ett nytt BAEC-konto hade skapats och dit hade alla mina miles gått. Tillslut lyckades de lösa detta.

Men det konstiga är att nu trillar avios in lite hipp som happ, så man kan inte få någon översikt över om det stämmer med fakturorna som kommer från EnterCard. Är detta avsiktligt?

Det verkar vara lite random hur det funkar. Jag har iofs var ganska lyckligt förskonad från allt trassel som beskrivits här. Men nu på sistone har poängen börjat ramla in med kortare tidmellanrum. Dom verkar inte riktigt veta hur dom vill ha det.

Jag måste nog ta och ringa till dom igen.
Har fortfarande inte fått en enda avios in på mitt konto.
Det här känns bara skit, finns bättre saker att lägga ner tid & energi på :mad:

Ja EnterCard verkar inte sköta BA Visa-kortet väldigt bra. När jag först skaffade mitt ignorerade de att jag redan hade ett konto på BAEC. Då jag inte fick några miles ringde jag och efter att ha pratat otaliga gånger med både BA och EnterCard visade det sig tillsist att ett nytt BAEC-konto hade skapats och dit hade alla mina miles gått. Tillslut lyckades de lösa detta.

Men det konstiga är att nu trillar avios in lite hipp som happ, så man kan inte få någon översikt över om det stämmer med fakturorna som kommer från EnterCard. Är detta avsiktligt?

Hej doc.
Välkommen till BusinessClass.se!

Ja, man kan undra om det är avskiktigt. Men om inte är det, då är det ännu värre. :eek:

Tack, då begrep jag rätt. Iofs ger väl BA's flighter hyfsade möjligheter:) Men läget är lite surt för min del, det tänkta målet, NY i F, verkar inte kunna realiseras, pga att de möjliga tider som återstod till slut verkar det vara fullt (augusti).

OS i London 2012 gör det inte lättare. BA släpper platser lite nu och då närmare resdag.

Toppen