doc
Medlem
Ah, du menar så.. Alltså en "delayed departure drink". Men det jag nog fått oftare än "Pre-departure drink" inom Europa. Som oftast har det dock bara varit en bricka med alternativen vatten och juice, inte olika former av BC-fika
Det här är tyvärr inte en semantikdiskussion, men mer hur en produkt utformas för en regional marknad efter vad marknaden vill ha. En pre-departure drink skulle sitta gott. Men det ju också finnas en poäng att inom Europa har resenären fått sin pre-departure drink i loungen något som ingår i dennas biljett, och eftersom Club access inte ingår i biljettpriset inom Nordamerika blir kanske pre-departure drinken en ersättare för detta.
Eftersom vi ändå är OT här så kan jag berätta att jag faktiskt fick pre-departure drink i Club Europe på BA8490 från ARN - LCY. Det var på den gamla goda tiden när BA flög till London City från Arlanda, BA 1 från LCY till JFK gav 210 TP och det serverades Pommery ombord. Det var tider det. För övrigt är nog en av de få gånger jag druckit champagne 07:00 på morgonen, men jag och farfar skulle ju till Hawaii och där var väl klockan 19.