Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

American hade det inom USA häromdagen, så det va det jag jämförde med.

Ja då förstår jag.. Nu trodde jag kanske felaktigt att det var ganska vedertaget att Domestic First inom Nordamerika, Europeisk affärsklass, samt regional affärsklass i Asien inte var jämförbara produkter på grund av skillnaderna i de respektive regioner.

Jag tyckte du skrev CLUB EUROPE och därmed talade om ett produkterbjudande inom Europa.

Tack @bossefin, då lägger vi SN till på listan över bolag som skall testas

Ja då förstår jag.. Nu trodde jag kanske felaktigt att det var ganska vedertaget att Domestic First inom Nordamerika, Europeisk affärsklass, samt regional affärsklass i Asien inte var jämförbara produkter på grund av skillnaderna i de respektive regioner.

Jag tyckte du skrev CLUB EUROPE och därmed talade om ett produkterbjudande inom Europa.

Tack @bossefin, då lägger vi SN till på listan över bolag som skall testas
Det är ändå snålt enligt min åsikt och jag väljer bort BA nästa gång.

Det är ändå snålt enligt min åsikt och jag väljer bort BA nästa gång.

Det kan jag hålla med dig om, men tyvärr är det mer regeln än undantaget inom Europa. Skulle vara intressant att förstå vad skälet är att man väljer att inte erbjuda detta? Min gissning är att det skulle förlänga boardingtiden. Jag uppfattar på mina resor att det alltid tar längre tid att boarda ett flygplan i USA.

Mina dialoger med flygbolagen så är det hårt press på att få iväg flygplanen från gaten så snart som möjligt, här har Ryanairs hårda fokus på turn-around på 25min satt sina spår.

Ja, vad är det som händer på LHR egentligen, gamblade lite sist med en kort anslutning, förlorade som vanligt efter att vi cirklat runt över London i en halvtimme eller så. Fullständigt kaos vid ombokningsdiskarna, där finns det lite att jobba på med effektiviteten. Inget att hämta hos 261/2004 heller som plåster på såren :(

Det kan jag hålla med dig om, men tyvärr är det mer regeln än undantaget inom Europa. Skulle vara intressant att förstå vad skälet är att man väljer att inte erbjuda detta? Min gissning är att det skulle förlänga boardingtiden. Jag uppfattar på mina resor att det alltid tar längre tid att boarda ett flygplan i USA.

Mina dialoger med flygbolagen så är det hårt press på att få iväg flygplanen från gaten så snart som möjligt, här har Ryanairs hårda fokus på turn-around på 25min satt sina spår.
Vi stod i 40 min på LHR och väntade på att få lyfta i gassande sol. Han bli rätt så fikasugen under den tiden :)

Nu tror jag du har mer erfarenhet av domestic i USA än mig, speciellt senaste åren, men jag har inte samma känsla. Jag har själv tänkt på detta och funderat på om det ens skulle fungera "hemma". Personalen i USA tränger sig fram och tillbaka i kabinen mellan folk som boradar för att ta emot och servera pre-departuredrinkar. Det känns mer som att "det ska bara gå".

Men hur som haver, det vore spännande att veta (nördig som man är), om det är som du tror, att boarding tar längre tid i USA än Europa, samt om det är anledningen till att man inte serverar i Europa.

Ja, vad är det som händer på LHR egentligen, gamblade lite sist med en kort anslutning, förlorade som vanligt efter att vi cirklat runt över London i en halvtimme eller så. Fullständigt kaos vid ombokningsdiskarna, där finns det lite att jobba på med effektiviteten. Inget att hämta hos 261/2004 heller som plåster på såren :(

Varför gällde inte 261/2004?

Vi stod i 40 min på LHR och väntade på att få lyfta i gassande sol. Han bli rätt så fikasugen under den tiden :)

Ah, du menar så.. Alltså en "delayed departure drink". Men det jag nog fått oftare än "Pre-departure drink" inom Europa. Som oftast har det dock bara varit en bricka med alternativen vatten och juice, inte olika former av BC-fika

Det här är tyvärr inte en semantikdiskussion, men mer hur en produkt utformas för en regional marknad efter vad marknaden vill ha. En pre-departure drink skulle sitta gott. Men det ju också finnas en poäng att inom Europa har resenären fått sin pre-departure drink i loungen något som ingår i dennas biljett, och eftersom Club access inte ingår i biljettpriset inom Nordamerika blir kanske pre-departure drinken en ersättare för detta.

Toppen