Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jag kan bara hålla med Cedergren att Club World på en B777 är inget roligt. Jag hamnade i samma soppa på T5:an på väg hem från JFK nu senast. Det var som ett avsnitt från BBCs "Little Britain" med den klassiska frasen "The Computer Says No".

Sedan kan jag väl tycka att man kan göra som man blir tillsagt oavsett om det är 5 eller 30min till avgång. Det skulle kanske bli lite av en anarki om alla passagerare skulle bestämma själva när det passade just dom att följa säkerhetsprotokollen

Pre-departure drink i Club Europe har nog aldrig funnits i min erfarenhet. Inom Europa är det väl bara Turkish jag kan minnas som har serverat mig detta.

Jag har haft stora problem med mitt bagage på BA. På samma sätt har inte mitt bagage kommit med mig hem från USA. Om din BA biljett avslutades i Oslo tycker jag du skall ge dig själv en stor klapp på axeln att du a) fick Menzies att agera och b) Amex att betala ut på hemresan. Bra jobbat!

Men det tråkigaste i Cedergrens upplevelse är det som händer ombord. Hanterar man den mänskliga upplevelsen löser man allt annat också..

Jag följer alltid CC:s instruktioner men dom kan ju ges på ett vänligt sätt, inte som dom gjorde nu. Vi pratar om 3 sek efter att jag kom till min plats

Jag hade bytt om till mjukiskläder och var inte så formelt klädd som jag brukar vilja va ombord i Business. Kan det ha spelat roll?

Det var val britter som jobbade som CC, forvanta dig inte en glad britt efter Brexit. Alla gar runt och surar overallt.

Det var val britter som jobbade som CC, forvanta dig inte en glad britt efter Brexit. Alla gar runt och surar overallt.
Faktiskt! Alla såg väldigt deppiga ut på LHR. Själv skrattade jag bara åt eländet...så ovanstående rapport ska inte tas som sur utan bara lustig. Kulturbetraktelser (etnologi) är ett väldigt intressant ämne f.ö

Vänta nu - är inte du på väg hem? Isåfall ska du vara väldigt nöjd med att ha fått något från AmEx för deras reseförsäkring täcker inte försenat bagage på hemresan.

Fick också 300euro på vägen hem för 2 år sedan, när jag var strandad med TK. Hade aldrig en diskussion om det ingick eller inte, faktiskt på 3 min hade de redan godkänt det. Men good to know dock att formalian är så!

Kan utveckla lite för att underhålla Agö. Fick tre utskällningar ombord utan att själv ens ha öppnat käften. Direkt när jag satt mig i stolen fick jag veta att jag absolut inte kunda ha handbagaget där...då var det 30 min kvar till pushback och jag höll på att plocka ordning. Sen fick jag skäll för att jag laddade min tfn i USB-uttaget "it can start a fire" och sist men inte minst för att jag inte hade rätat upp stolen innan landning...oj det hade du visst ja... Puckon! Är Silver på BA men kände mig som en hög med skit

OMFG.....:)

Toppen