Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

Ah, du menar så.. Alltså en "delayed departure drink". Men det jag nog fått oftare än "Pre-departure drink" inom Europa. Som oftast har det dock bara varit en bricka med alternativen vatten och juice, inte olika former av BC-fika

Det här är tyvärr inte en semantikdiskussion, men mer hur en produkt utformas för en regional marknad efter vad marknaden vill ha. En pre-departure drink skulle sitta gott. Men det ju också finnas en poäng att inom Europa har resenären fått sin pre-departure drink i loungen något som ingår i dennas biljett, och eftersom Club access inte ingår i biljettpriset inom Nordamerika blir kanske pre-departure drinken en ersättare för detta.

Eftersom vi ändå är OT här så kan jag berätta att jag faktiskt fick pre-departure drink i Club Europe på BA8490 från ARN - LCY. Det var på den gamla goda tiden när BA flög till London City från Arlanda, BA 1 från LCY till JFK gav 210 TP och det serverades Pommery ombord. Det var tider det. För övrigt är nog en av de få gånger jag druckit champagne 07:00 på morgonen, men jag och farfar skulle ju till Hawaii och där var väl klockan 19.

@doc jag har ett vagt minne om ARN-LCY själv att det var bra.

Back on topic: flera nämner nu transitproblem på LHR T5. Personalen i Galleries som fixade med min senaste ombokning meddelade om stora problem nu som BA byter incheckningssystem.

Idag verkar Arlanda ha problem, och det är långa köer i deras incheckning på ARN T2

• Gilla
Reactions: doc
ARN-LCY var en ganska vanlig rutt för mig för några år sedan. Alltid bra crew och service även om 2+2 på Embraer kunde vara trångt i C.

• Gilla
Eftersom man var inne på den "gamla" goda tiden i O T
LOT var pigga på pre-drink och jag fick det även någon gång på LH-flight

• Gilla
@doc jag har ett vagt minne om ARN-LCY själv att det var bra.

Back on topic: flera nämner nu transitproblem på LHR T5. Personalen i Galleries som fixade med min senaste ombokning meddelade om stora problem nu som BA byter incheckningssystem.

Idag verkar Arlanda ha problem, och det är långa köer i deras incheckning på ARN T2

Fanns en del skyltar i T5 som hänvisade till diskarna om man fick problem med incheckningen på vissa destinationer. Senast ut verkar New York JFK och Bryssel ha varit: New Systems | Checking in | British Airways

Just NY borde kunnat ha renderat en del utmaningar med tanke på volymen passagerare dit.

Uppenbarligen städar inte BA kärrorna på Arlanda. Denna överraskning fick jag på eftermiddagens flight till London. Frukostyoghurt. Smaskens!

image.jpeg

Toppen