Senaste nytt

Bra restauranger/hotell i Tokyo

ulagun

Medlem
Sitter just nu på Hilton Tokyo. Trött och sugen på japansk mat. Orkar inte ta mig jättelångt. Rekommendationer på schyssta hak i närheten? Allt ser ju likadant ut, plastportioner i fönstret, konstigt upplagd mat på bilder och eventuellt en fisk som ligger med öppen mun.
Bokat detta Hilton några dagar början av juni.
Tacksam för kommentarer både om hotellet och vad göra/äta i närheten.
 
Bokat detta Hilton några dagar början av juni.
Tacksam för kommentarer både om hotellet och vad göra/äta i närheten.
Jag gillade hotellet. Jag hade en svit med lounge-access. När jag var där så var där mycket folk (många hotell helt fullbokade) så loungen var tidvis full.

Jag rekommenderar dig att gå till andra sidan Shinjuku-stationen till Golden Gai. Små barer, runt 6 sittplatser styck, ligger i kvarteren som inte förstörts utan är mer gamla Tokyo. Det är runt 200 barer där.
 

ulagun

Medlem
Jag gillade hotellet. Jag hade en svit med lounge-access. När jag var där så var där mycket folk (många hotell helt fullbokade) så loungen var tidvis full.

Jag rekommenderar dig att gå till andra sidan Shinjuku-stationen till Golden Gai. Små barer, runt 6 sittplatser styck, ligger i kvarteren som inte förstörts utan är mer gamla Tokyo. Det är runt 200 barer där.
Tacj,
200 barer på tre dagar,
Huvudvärk :p
 

pqvst

Medlem
För er som behöver restaurang inspiration: Tokyo Food (karta med mina ställen).

Finns lite allt möjligt, men mest små, bra, causal ställen som jag brukar gå till. Jag försöker hålla kartan uppdaterad. Om ni har möjlighet så rekommenderar jag verkligen att besöka stjärnorna. Annars, kolla på de röda om ni är i närheten. Enjoy! :)
  • Stjärnor = Mina absolut favoriter
  • Röda = Restauranger
  • Gröna = Kaféer
  • Lila = Barer
  • Blåa = Butiker
 

Juancarlos

Medlem
Väcker denna tråden till liv. Ska till Tokyo /Osaka med min Pappa (70 års present) nästa vecka. Vi kommer flyga bra (LH First samt SQ First) och Bo riktigt bra (Tokyo Station Hotel (SLH) samt Marriott Osaka). Eftersom vi endast har 2 dygn i Tokyo skulle jag verkligen vara tacksam för tips på vilken restaurang vi ska äta på Nästa fredag. Vi är ute efter en upplevelse antingen nåt festligare som är i klass med "Sturehof"/"Riche" eller nåt riktigt sjysst Sushi/Teppanyaki/TerriYaki/"japanskt"-ställe ;). Vilket ställe skulle Ni tipsa om? Tack igen!!!
 
Väcker denna tråden till liv. Ska till Tokyo /Osaka med min Pappa (70 års present) nästa vecka. Vi kommer flyga bra (LH First samt SQ First) och Bo riktigt bra (Tokyo Station Hotel (SLH) samt Marriott Osaka). Eftersom vi endast har 2 dygn i Tokyo skulle jag verkligen vara tacksam för tips på vilken restaurang vi ska äta på Nästa fredag. Vi är ute efter en upplevelse antingen nåt festligare som är i klass med "Sturehof"/"Riche" eller nåt riktigt sjysst Sushi/Teppanyaki/TerriYaki/"japanskt"-ställe ;). Vilket ställe skulle Ni tipsa om? Tack igen!!!
Då ska du verkligen utnyttja att du bor på lyxhotell och be hotellet om råd samt även be de boka bordet på rekommenderad restaurang. Restaurangscenen i Tokyo är väldigt speciell då man på finare restauranger ofta inte kan onlineboka utan måste ringa in och prata japanska. På riktigt exklusiva restauranger kan de be en faxa(!!!!!) in kontokortsuppgifter. Allt sånt kan ditt hotell hjälpa till med.
 

Juancarlos

Medlem
Tack @Kattfisken. Hotellet har alla kreditkortsuppgifter från mig och conciergen är redo att hjälpa till med bokning av restaurang. Behöver bara bestämma vilken. Vore kul med några färska tips på härliga restauranger i Tokyo från detta underbara forum.
 
Jag var ruskigt nöjd med Ginza Kojyu om du vill köra japanskt. Restaurangen "Den" är bra, men förmodligen svårt att få bord på såhär nära inpå. Vad jag verkligen kan rekommendera är att ni avrundar kvällen på den fantastiska baren Bar Orchard Ginza - där menyn består av ett fruktfat, ni pekar på en frukt och så gör de spektakulära drinkar med de smakprofilerna ni nyss pekat på.
 

InTheWind

Medlem
Väcker denna tråden till liv. Ska till Tokyo /Osaka med min Pappa (70 års present) nästa vecka. Vi kommer flyga bra (LH First samt SQ First) och Bo riktigt bra (Tokyo Station Hotel (SLH) samt Marriott Osaka). Eftersom vi endast har 2 dygn i Tokyo skulle jag verkligen vara tacksam för tips på vilken restaurang vi ska äta på Nästa fredag. Vi är ute efter en upplevelse antingen nåt festligare som är i klass med "Sturehof"/"Riche" eller nåt riktigt sjysst Sushi/Teppanyaki/TerriYaki/"japanskt"-ställe ;). Vilket ställe skulle Ni tipsa om? Tack igen!!!

Vid sidan av flera svindyra japanska restauranger, oftast med fasta menyer och få platser, läs svårbokade med kort varsel, så finns det faktiskt en Tour d'Argent i Tokyo: TOUR D'ARGENT TOKYO|Hotel New Otani Tokyo
Här kan ni vanligen få bord med kort varsel även om de bara har 12-15 bord och en sittning - i en fantastiskt sober miljö med motsvarande service. Klädkod gäller: "Kavaj". Man må dock kunna prata med sitt eget sällskap. Omgivningen är väldigt stillsam och diskret. Många "resursstarka" japaner runt borden som uppvaktar ett gemål in spe. Efteråt kan ni gå ner på Trader Vic's på samma hotell!

Förresten, när ni nu bor på Tokyo Station, gå på deras lilla intima bar på kvällskvisten. Det finns några grymma signaturdrinkar där, också för ögat. En promenad (15 min) till Palace hotell är också värt besväret - betongsolid kvalitet och tradition.
 
Last edited:

Majsan

Medlem
För en riktigt unik restaurangupplevelse rekommenderar jag Tapas Molecular Bar. Den ligger på 38e våningen på hotellet Mandarin Oriental i Nihombashi. Restaurangen har bara 8 sittplatser och man sitter på rad och ser på när de två kockarna lagar maten. Även om det är fine dining så är stämningen väldigt avslappnad och man kan prata med kockarna.
 

Attachments

  • 1D0ADE2B-9BAD-46D3-B1A6-8966A0D7B0D7.jpeg
    1D0ADE2B-9BAD-46D3-B1A6-8966A0D7B0D7.jpeg
    96,8 KB · Visningar: 643
Toppen