Senaste nytt

Bra restauranger/hotell i Tokyo

Dr. Miles

Expert
När jag var i Tokyo sist, blev jag bjuden en middag av min leverantör.
Det blev shabu shabu på Ginza Shabutsu (銀座 しゃぶ通) i Ginza.

Adressen och kartan kan ni hitta här:
Ginzasyabutsuu - Ginza/Shabu Shabu (Japanese Steamboat) [Tabelog]
銀座しゃぶ通

De hade olika paketmeny bl a 2 timmars shabu shabu buffé för 3.000 JPY (ca 245 SEK).
På måndagar och tisdagar erbjuder de 2 timmars shabu shabu buffé + dryckesbuffé för 3.680 JPY (ca 300 SEK).

Maten var god och det fanns bardisken för ensamma gäster (man brukar att äta shabu shabu två personer eller fler) och jag såg ganska många utländska gäster där som åt vid bardisken.
http://www.cardinal-japan.com/common/restaurant/shabutsu/img/main4.jpg
 
Sist vi var i Tokyo så fastnade vi verkligen för en kedja som är av typen Yakiniku (BBQ).
Restaurangerna hette Gyu Kaku, dom finns även på andra ställen världen.
Vi prova dom sist vi var i Miami men det var inte riktigt lika bra som i Tokyo.
Här är en länk till alla ställen utanför Japan.

På första restaurangen fick vi hjälp av en i personalen som kunde lite engelska.
På denna kedja beställer man allt via "ipads" från sitt bord.
Så när man förstått det hela så är det väldigt lätt att få ett bra flöde på maten och beställningarna.
Sist vi åt där i Tokyo så gick all våran mat på ca 500:- för två med läsk till maten.
Vi var väldigt nöjda och åt där flera gånger, och vi ser verkligen fram emot att besöka dom igen nästa år :)
 
Last edited:

LSH

Medlem
Jag ska till Tokyo om ett par veckor. Har varit där flera gånger men aldrig varit på stjärnkrog. Någon som har förslag på Sushi där man inte behöver boka månader i förväg och där kuvertpriset med dryck ligger under 25000 jpy? Håller mest till I Shinjuku och Shibuya men kan åka någon annan stans.

Jag åker ensam och föredrar barservering framför dukade bord, men det brukar inte vara några problem på sushikrogar.
 

Homer

Medlem
Om ni är ensam resenär och gillar att äta kött, rekommenderar jag Ikinari Steak.
Där får man bra kött för relativt liten peng. Om det inte är utanför stadskärnan, brukar det inte finnas någon stol så man får stå att äta.

Japan’s standing-room-only steak houses | Travel | The Guardian

De finns överallt i Japan, inte bara i Tokyo.
www.ikinaristeak.com/home

Ikinari finns nu även i USA, och de har ett lojalitetsprogram
can be used within the United States and restaurants in Japan that accept the Beef Mileage Card.

Få status genom att frossa i kött = inget för Sverige ;)

Ikinari Steak | niku mileage


NYcard16.png


NYcard16_gold.png


NYcard16_plat.png
 

Homer

Medlem
@Homer Jag vet inte om jag skulle klara av att äta 20kg kött på en kort weekendresa till Japan för att nå Platinum, men det lockar.
Vem på BC hinner först?


De har ju 9 restauranger i USA också

First opened in Tokyo in December 2013, Ikinari Steak now has over 300 locations throughout Japan (as of August 2018). It is the most popular steak restaurant in Japan.
Ikinari Steak opened its first U.S. location in February 2017, and now has 9 locations throughout Manhattan.




De öppnade 2013 och enligt detta är det alltså någon som stoppat i sig i snitt ett halvt kilo kött per dag

rank03.png
World Total Ranking TOP100

Rank Name(if username is unset, user ID will shown) Niku Mileage
1st オフロスキw 59520.4 oz
2nd やすし 37992.4 oz
3rd #TAKA 29394.4 oz
4th センギア 28915.3 oz
5th YOSHI 25954 oz
6th Niku Mo Sky 21293.3 oz
7th ドクリツ 20045.2 oz
8th ステーキ食べたい 19723.6 oz
9th a miyasaka 19083.5 oz
10th sachi.n 19082.4 oz
 
Toppen