Senaste nytt

Bra restauranger/hotell i Tokyo

Dr. Miles

Expert
Någon som har tips på yakiniku i närheten av Haneda?
Det verkar att finnas två Yakiniku restauranger på Tokyo Haneda flygplats inrikesterminal.
På engelska
Haneda Airport (Tokyo International Airport) near, Yakiniku (BBQ) / Horumon (Offal) of Restaurant Search by GURUNAVI. Leading of Japan Gourmet Guide.


Det finns en Yakiniku restaurang på Tokyo Haneda flygplats utrikesterminal.
På japanska (Jag har inte kunnat hitta infon på engelska)
ぐるなび - 焼肉チャンピオン 羽田店 写真 1ページ目(1件~2件)
 

Per L

Ny medlem
Något som man måste prova att äta i Japan Okonomiyaki eller Monjayaki.
Om man skulle beskriva vad det är så kanske man kan säga att det är en blandning av råraka och omelett.

För bra Okonomiyaki i Tokyo skulle jag rekommendera:
Sometaro
2-2-2 Nishiasakusa, Taito, Tokyo, Japan.

Har man mer tid över finns det käcka båtturer som åker i Tokyo Bay med "All-you-can-eat-and-drink" när det kommer till monjayaki och okonmiyaki.
 
Om du bor i Shinjuku så kan jag tipsa om Seryna som har en häftig utsikt och god mat.
SHINJUKU mon cher ton ton
Var där förra veckan. Maten var helt klart bra, kostade runt 2000 SEK vilket man får räkna med ungefär för den utsikten. Däremot så var själva känslan efter besöket "jaha, var det inte mer". Problemet jag hade insåg jag sen att restaurangen hade likaväl kunnat ligga i London, New York eller i valfri storstad. Jämfört med tidigare nämnda Gyu-An som i alla fall känns väldigt genuin så vinner den sistnämnda.
 

Magnus_K

Medlem
Jag kommer lägga upp lite reviews på skön ställen från förra veckan.
Vi testade några som var bra och en väldigt bra!
Återkommer!
 

TjudöBoy

Medlem
Skrämmer liv i denna tråd igen då jag skall till Tokyo igen i höst å hade då tänkt prova på "riktig" Kobe biff, läste om Kobe Beef Kaiseki 511 i en tidning på ett flyg (minns ej när dock) och undrar om ngn har besökt den och hur den var!?
Läste lite om den på Trippadvisor å där va d både + samt - i betyg men trippadvisor har jag kommit underfund med att man skall ta med en nypa salt av egen (dålig) erfarenhet :(.
 
Toppen