Senaste nytt

"Bra" kund hos banken - eventuell private banking, olika korterbjudanden etc.

Bytte bort ovan nämnda bank för 2-3 år sedan, både företag och privat. Dom förlorade säkert intäkter motsvarande en heltidskamrer, och vi sparade motsvarande.
Trogen kund betalar alltid mest! Se till att byta bank ungefär lika ofta som skjorta:) F.ö anser jag att private banking som begrepp är urvattnat. Ett sätt att lyfta status hos, samt tjäna xtra pengar på kunder som ibland är i behov av status/uppmärksamhet.

... Fast å andra sidan, då är man där igen.. Dom lär vilja ha något tillbaka för det och jag är inte direkt sugen på att sätta igång ett sparande hos min storbank med tanke på dom dåliga villkoren man får..

Men vad med denna vilja att ha just MC Platinum? Vad tillför det, eller snarare exakt vad vill du komma åt med just det kortet?

För det händer ju så ofta :). Jag tycker nog du generaliserar lite nu... Jag föredrar att använda debitkort för allt vardagligt småkrafs och det är jag inte direkt ensam om. Att bli av med kortnummer? Nu pratar dom som om vi var tillbaka i 90 talet...

Jag har fått mitt AmEx skimmat två gånger. Så ja, det händer. Båda gångerna i USA.

Men vad med denna vilja att ha just MC Platinum? Vad tillför det, eller snarare exakt vad vill du komma åt med just det kortet?

Det är väl framförallt tillgång till lounger och att det verkar gå att ha som kombinerat debit/credit kort. Det skulle isåfall kunna komplettera mitt nuvarande amex SAS eurobonus... Och ersätta mitt nuvarande debitkort.

Jag reser mkt i tjänsten, tyvärr inte tillräckligt mkt för jag lyckas hela tiden bara nå den något intetsägande silverstatusen...

Vol

Jag vill nog påstå att det där är rätt motsägelsefullt. Om du reser mycket i tjänsten så är det nog svårt att inte ha toppstatus i minst en allians... ;)

Okej, då korrigerar jag mina ordval.. Jag reser _lite_ i tjänsten (15-20 ggr per år) vilket inte är tillräckligt, obviously.

Last edited:
Träffa de banker som har det MC platinum du är intresserad av. Du kan ju börja erbjuda bolån och lönekonto. Jag är betydligt mindre likvid än du och fick ner mitt Handelsbanken platinum till 1000kr. Att flytta ditt sparande ser ju ut att kosta dig mer än vad årsavgiften på kortet är.

Toppen