Men man handlar inte bara online... Nu bekymrar jag mig inte nämnvärt om säkerheten, med eller utan chip, utan ser detta i första hand som kortutgivarens problem.
Ha, det visste jag inte att det fanns fortfarande.
Sedan kan man diskutera om chipet faktiskt gör *kortet* säkrare. Så länge det har en magnetremsa kvar, och systemen accepterar swipe om chipet är trasigt, så är det precis lika lätt att klona ett sådant kort. Det är bara transaktionen som sådan som är säkrare (betydligt svårare att ändra belopp på en auktoriserad transaktion till exempel).
Då är det viktigare för mig hur kortutgivaren hanterar situationen när det väl blir fel, genom tex skimming. Och där är min erfarenhet av amex så mycket bättre på det än konkurrenterna att det blir löjligt...
Hej alla,
Danske bank har i sin pb kreditkort som man samlar danske points med som sen kan omvandlas till EuroBonus poäng (1:1). Unika upplevelser med Danske Points
I Danske Banks erbjudande ingår det från 10 besök/år upp till obegränsade (inkl en gäst). Priserna för paketen är väl ofta ganska irrelevanta om Private Banking är aktuell. Jag har en känsla att om en är en bra kund kan bankerna justera priset ganska mycket.