Senaste nytt

Bonusresa i First class med Star Alliance i Asien?

Hur stor är chansen att lyckas boka någon F intra Asien?
Hur lång tid innan måste man boka?
Generellt är det lättare att hitta F award plats nära intil avgångsdatum(typ inom 14 dagar) förutom THAI då släpper de F award långt i förväg.

Undvik också resa runt kinesiska storhelger. Det tenderar att svårt att få tag i award platser överhuvudtaget.

Fråga om Thai F award platser. Brukar THAI släppa nya platser närmare avgång? Eller släpper de bara i förväg, och när de tar slut, så är det slut?

Fråga om Thai F award platser. Brukar THAI släppa nya platser närmare avgång? Eller släpper de bara i förväg, och när de tar slut, så är det slut?

THAI släpper F award både långt i förväg och närmare avgång.
Vissa rutter har högre kabinfaktor i F då kan det vara svårt att hitta F award plats nära inpå avgången.

Har suttit och lekt lite med awardtravlr och titta framförallt på FRA-BKK och det finns platser både de närmaste veckorna och i juni -13. Men dubbelkolla på ANA också.

Man kan även åka i SQ F mellan Singapore och Brunei. Flygtiden är 2 timmar och 10 minuter.
Trafikeras med B777-300 refitted. Så nya F-stolar, alltså.
Flighten går dock inte varje dag. Undrar om det är möjligt att åka med vändande flyg på en US award?
Man har 1 timme och 5 minuter på BWN. Dock går det inte att boka så på SQ's hemsida.
Köra lite Private Room och sedan flyga fram och tillbaka, sova över på SIN och sedan vidare till SGN med SQ i C och därefter ta LH i F till BKK för 40.000 US miles... :)
Med EB-poäng kostar det 60.000 poäng + skatter och då tillkommer dessutom bränsletillägg.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

BWN.jpg

B777-300_refitted.jpg

EDIT: För den som är medlem i Club Carlson så kan man bo på Radisson Hotel Brunei Darussalam.
Hittar priser på Superior Room/Deluxe Room för ca 780-880 kronor/natt.
Flighten går ej tisdagar och lördagar. Sträckan trafikeras även med B777-200 samt A320-100/200.
På de perioder jag sökt så verkar det som att B77-300:an endast går på måndagar.

Last edited:
Uppdaterad: 2012-SEP-03

Star Alliance First class rutter inom Asien (exkl. Kina&Japan inrikes)

Den här gångens uppdatering:

Last edited:
Uppdaterad: 2012-SEP-03

Star Alliance First class rutter inom Asien (exkl. Kina&Japan inrikes)

Den här gångens uppdatering:

Det finns även F med Singapore Airlines på sträckan Singapore-Brunei (Bandar seri Begawan)!
En del av dessa turer (främst måndagar) utförs med B777-300 refitted, så alltså nya F-stolarna som de ombord på 777-300ER.
Finns awardplatser när man söker i t ex februari och mars. Har inte kollat tidigare, eftersom det inte var aktuellt för mig då...

Det finns även F med Singapore Airlines på sträckan Singapore-Brunei (Bandar seri Begawan)!
En del av dessa turer (främst måndagar) utförs med B777-300 refitted, så alltså nya F-stolarna som de ombord på 777-300ER.
Finns awardplatser när man söker i t ex februari och mars. Har inte kollat tidigare, eftersom det inte var aktuellt för mig då...
Tack rob74!

Jag har uppdaterat mitt inlägg.

Det är kanske inte så många som lider och gråter men United kommer att köra två kabinklass Boeing B777 på Tokyo-Singapore rutt fr o m 2013-JAN-03.
Vilket innebär att First class försvinner från United på den rutten.

fr o m 2013-JAN-03
1234567
UA007
NRT 17:45 - SIN 00:20+1

fr o m 2013-JAN-04
1234567
UA006
SIN 07:05 – NRT 14:55​

(Källa: Airlineroute.net)

Toppen