Om du aldrig har åkt i First class, kan du boka THAI First class, tycker jag.AntonL skrev:Allright, förstår!Ni som är lite mer erfarna, vad säger ni om TG F vs SQ C ? (för någon som aldrig åkt F)Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Vad jag vet, så har THAI endast Boeing 747-400, inte -100, -200 eller -300.Men jag vet inte om det finns flera versioner av First class på deras Boeing 747-400.Klicka för att utvidga...
Golfkillen skrev:Vi har en EB award till Asien där hemresan gick Bangkok till Paris i Thais 380 i förstaklass. Av en slump såg jag nu att Thai byt till 777-300 och ingen First längre. Jag har inte fått något meddelande att detta skett. Nu kollar jag på alternativ i First. Jag kan ta Thai 747 till München, men har för mig att Thais 747 är lite trötta? Alternativt Asiana Seoul - Frankfurt med en 747. Vad skulle ni valt? Avreseort samt ankomstort är egalt.Klicka för att utvidga...
Golfkillen skrev:Vi har en EB award till Asien där hemresan gick Bangkok till Paris i Thais 380 i förstaklass. Av en slump såg jag nu att Thai byt till 777-300 och ingen First längre. Jag har inte fått något meddelande att detta skett. Nu kollar jag på alternativ i First. Jag kan ta Thai 747 till München, men har för mig att Thais 747 är lite trötta? Alternativt Asiana Seoul - Frankfurt med en 747. Vad skulle ni valt? Avreseort samt ankomstort är egalt.Klicka för att utvidga...
Tror inte du kan kräva sas på något, de kan inte styra vilka platser som finns tillgängliga hos thai. Man kan ju dock be snällt och förvänta sig att det inte går. Hade det varit en betald biljett hade det dock varit annorlunda.Golfkillen skrev:En annan fråga är ju hur jag skall hantera nedgraderingen. Vi är tre personer totalt, två olika bokningar. Två pandion och en Diamond. Skulle man kunna "kräva" / be SAS fixa så att Thai öppnar upp ytterligare en award på BKK - MÜNCHEN så att vi alla tre kan åka first på den flighten?Detta är väl det som@Alfråkade ut för med BA nyligen?@agehall,@Agöoch@Dr. Milesbrukar ju ha koll på vilka rättigheter man har.Klicka för att utvidga...
Varför skillnad på award och betald biljett? Om SAS inte meddelar mig, och jag upptäcker detta mindre än två veckor kvar kickar väl EU261 in?palmen skrev:Tror inte du kan kräva sas på något, de kan inte styra vilka platser som finns tillgängliga hos thai. Man kan ju dock be snällt och förvänta sig att det inte går. Hade det varit en betald biljett hade det dock varit annorlunda.Klicka för att utvidga...
Korrekt. Det brukar dock vara svårare att hävda detta och det hänger en hel del på vem du pratar med om du når framgång eller inte. Pandions kan nog ha större möjlighet till framgång här.Golfkillen skrev:Varför skillnad på award och betald biljett? Om SAS inte meddelar mig, och jag upptäcker detta mindre än två veckor kvar kickar väl EU261 in?Klicka för att utvidga...
Sant gällande 261, däremot så är det väl selling Carrier jag skall ta det första fältslaget med?agehall skrev:Korrekt. Det brukar dock vara svårare att hävda detta och det hänger en hel del på vem du pratar med om du når framgång eller inte. Pandions kan nog ha större möjlighet till framgång här.Edit: Man ska givetvis även komma ihåg att EU261/2004 appliceras på operating carrier, inte selling carrier, så det är inte SAS man ska gå på för att använda den...Klicka för att utvidga...
I fallet med en award skulle jag nog börja där.Golfkillen skrev:Sant gällande 261, däremot så är det väl selling Carrier jag skall ta det första fältslaget med?Klicka för att utvidga...
Nja, de är mer än så eftersom awards ställs ut på 117-stock.JohanA skrev:Är inte SAS i detta fall att betrakta som resebyrån?Klicka för att utvidga...
Ja men då är det väl glasklart att det enbart är SAS som dialogen ska föras med som kund.agehall skrev:Nja, de är mer än så eftersom awards ställs ut på 117-stock.Klicka för att utvidga...