Senaste nytt

Bonusresa i First class med Star Alliance i Asien?

Den går att få för 60 000 EuroBonus poäng. Tyvärr kan man inte göra några stopp över 24h på vägen när man bokar med EuroBonus.

Finns några ställen som är gratis du kan söka på

AwardTravelr - Searching across all possibilities to make your frequent flyer miles work for you
https://www2.aeroplan.com/adr/AirBooking.do
United Airlines - Award Flight Search
Sedan kan du skaffa ett konto på ANA (kostar inget) och så kan du söka där
https://www.ana.co.jp/asw/AMCTopServlet?type=ae

Söker på "AwardTravelr.com" och det fungerar bra.

När jag hittat en t.o.r.-rutt så ringer jag Eurobonus och bokar eller finns det någon online-bokning som visar poängkostand + övriga avgifter?

Härligt att du hittar det su söker!! Tyvärr kan du inte boka partnerflyg online med EuroBonus utan får ta och ringa och fixa allt. Så det är bara att krossa fingrarna och hoppas att platsnerna finns kvar när de öppnar telefonerna igen.

Hej, skulle PVG - NRT (->HND) - HKG - SIN // SIN - BKK - PVG vara en giltig routing med EB eller skulle det räknas som backtracking med NRT? Tänker mig denna i C.

Last edited:
Hej, skulle PVG - NRT (->HND) - HKG - SIN // SIN - BKK - PVG vara en giltig routing med EB eller skulle det räknas som backtracking med NRT? Tänker mig denna i C.

Det borde kunna funka, jag fick igenom denna:

ICN-NRT UA F
NRT-BKK TG F
BKK-SIN TG C
SIN-MNL SQ F
MNL-SIN SQ F
SIN-BKK TG C
BKK-NRT TG F

trots att det finns direkt flyg ICN-MNL.

Vid bokning sa jag till agenten exakt vilka flighter jag ville ha och han knappade in dom i systemet utan problem.

Bästa EB-award-biljetten i F-klass intra-Asien?

Tack, iom att detta är i EB-forumet så kommer jag använda EB-poäng.
Hur dyra är SQ TG och CA?

Det går bra med SAS EuroBonus poäng. Om du får problem, hänga luren och ringa igen. ;)

Tack, iom att detta är i EB-forumet så kommer jag använda EB-poäng.
Hur dyra är SQ TG och CA?
Din reserutt ovan kostar ca 2.500 CNY både för skatter och bränsletillägg.

Shanghai-Tokyo: ANA
Tokyo-Hong Kong: ANA
Hong Kong-Singapore: Singapore Airlines

Singapore-Bangkok: Singapore Airlines
Bangkok-Shanghai: THAI

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Toppen