Jag bokade först 2 biljetter till mina föräldrar, men sen blev det 2 i ekonomi till mig och frugan (på grund av det ovanstående problemet med bokningssystemet).
Idag såg jag dock att det låg 3 lediga biljetter lediga på den flighten, så jag ringde in till SAS kundtjänst för att dubbelkolla att det var korrekt. Svaret blev "nej, jag ser inga lediga platser på det datumet". Efter samtalet tänkte jag att det är lika bra att testa att boka. Nackdelen blir ju att jag använder en av mina nya vouchers, och den tidigare resan är bokad med en som går ut nu vid årsskiftet. Hör och häpna, det gick alldeles utmärkt att boka! Så nu sitter vi alla i samma kabin (om det nu inte är något galet med bokningssystemet och att vi får cykla till Los Angeles)!
Däremot har jag nu två bokningar på samma datum. Kan Tallin hjälpa mig att avboka den i Swiss ekonomi och därefter applicera den vouchern på den nya bokningen?