Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Frågor till alla experter: Har bokat 2 awards 2019, men har nu en voucher som går ut sista december 2018 och skulle vilja få till en resa över jul 2019. Eftersom vouchern går ut, och inga award släpps (i C klass) innan detta inträffar: finns det något sätt att lösa detta på eller är det omöjligt?
Du kan ringa och be dem applicera om dina vouchers om det passar dig bättre. Dvs den som går ut DEC31 kan du välja att använda på en resa där du inte tror att du kommer göra någon ändring.

Jag försöker applicera min voucher online. Någon som vet varför man kan applicera den om man tex vill resa till Cancun, men det är stört omöjligt om man vill resa till Guatemala City!? o_O Belize city går inte heller, men Mexico City går.
guatemala city.JPG

cancun.JPG

SK IT som lagt in några speciella routingregler för vouchern kanske. Byte i 3e zon på rutten till Guatemala skiljer ju mellan dina två exempel. Du får ringa in.

SK IT som lagt in några speciella routingregler för vouchern kanske. Byte i 3e zon på rutten till Guatemala skiljer ju mellan dina två exempel. Du får ringa in.

En annan resa som ej går att få voucher på är ARN-ADD-ZNZ (Stockholm-Addis-Zanzibar). Jättekonstigt. Har ännu inte hittat någon specifik logik bakom varför det går/ej går att applicera vouchern online ibland.

• Gilla
Reactions: Gus
Det stod igår att det fanns 5 platser i business hos Swiss, så jag bokade först 2 biljetter för mina föräldrar (de flyger från en annan flygplats) och sedan skulle jag boka 2 biljetter till. Då fick jag det här meddelandet om att priset inte gäller längre. :(

Jag bokade först 2 biljetter till mina föräldrar, men sen blev det 2 i ekonomi till mig och frugan (på grund av det ovanstående problemet med bokningssystemet).

Idag såg jag dock att det låg 3 lediga biljetter lediga på den flighten, så jag ringde in till SAS kundtjänst för att dubbelkolla att det var korrekt. Svaret blev "nej, jag ser inga lediga platser på det datumet". Efter samtalet tänkte jag att det är lika bra att testa att boka. Nackdelen blir ju att jag använder en av mina nya vouchers, och den tidigare resan är bokad med en som går ut nu vid årsskiftet. Hör och häpna, det gick alldeles utmärkt att boka! Så nu sitter vi alla i samma kabin (om det nu inte är något galet med bokningssystemet och att vi får cykla till Los Angeles)! :D

Däremot har jag nu två bokningar på samma datum. Kan Tallin hjälpa mig att avboka den i Swiss ekonomi och därefter applicera den vouchern på den nya bokningen?

Jag bokade först 2 biljetter till mina föräldrar, men sen blev det 2 i ekonomi till mig och frugan (på grund av det ovanstående problemet med bokningssystemet).

Idag såg jag dock att det låg 3 lediga biljetter lediga på den flighten, så jag ringde in till SAS kundtjänst för att dubbelkolla att det var korrekt. Svaret blev "nej, jag ser inga lediga platser på det datumet". Efter samtalet tänkte jag att det är lika bra att testa att boka. Nackdelen blir ju att jag använder en av mina nya vouchers, och den tidigare resan är bokad med en som går ut nu vid årsskiftet. Hör och häpna, det gick alldeles utmärkt att boka! Så nu sitter vi alla i samma kabin (om det nu inte är något galet med bokningssystemet och att vi får cykla till Los Angeles)! :D

Däremot har jag nu två bokningar på samma datum. Kan Tallin hjälpa mig att avboka den i Swiss ekonomi och därefter applicera den vouchern på den nya bokningen?
Sånt här känns ju värdelöst! :mad: Varför lansera ett system som sedan inte fungerar/visar samma tillgänglighet?!

Toppen