A
Andreas Ekman
Guest
NejMajaKlara skrev:En fråga till: kan man använda 2-4-1 på SAS bokningar där man betalar med poäng+pengar?Klicka för att utvidga...
NejMajaKlara skrev:En fråga till: kan man använda 2-4-1 på SAS bokningar där man betalar med poäng+pengar?Klicka för att utvidga...
Har aldrig använt award nexus så vet inte vad den tjänsten visar för sökresultat.MajaKlara skrev:Söker efter resa med Star Alliance för att använda EB poäng med 2-4-1. Har inför tidigare lyckade bokningar 2-4-1 sökt tillgänglighet med Award Nexus och som har stämt ganska bra med vad som funnits tillgängligt när jag ringt in och bokat vida gamla Tallin eller SAS kundtjänst. Jag har aldrig tidigare sökt resor via SAS Star Alliance sökmotor och är nybörjare med verktyget, men har försökt läsa här på forumet hur man kan söka och testat på olika sätt. Söker nu efter resa ARN-SFO/LAX i sommar och det finns ingen tillgänglighet alls när man kollar SAS sökmotor. Söker på olika sätt, via hubbar som FRA, MUC, LHT, ZUR etc. Har uppfattat att om det är mixed cabin så visar SAS bara Economy. Tillgängligheten stämmer inte alls med vad som finns på Award Nexus. Min frågar är; missar jag något i hur jag söker, eller har SAS utbud för bokningar med Star Alliance försämrats/minskat så påtagligt? Eller är minskad tillgänglighet en konsekvens av pandemi och färre flighter och är övergående? Men om det är det sistnämnda så förklarar det ju inte diskrepans i tillgänglighet mellan SAS Star Alliance sökmotor och Award Nexus. Har gjort flera HUACA när agenter inte ser tillgänglighet utan resultat. Tacksam för input!Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Har aldrig använt award nexus så vet inte vad den tjänsten visar för sökresultat.Det stämmer dock rent generellt att sas har sämre tillgång till flera bolag i alliansen. De bolagen som fortsatt verkar stämma bra är enligt min erfarenhet Turkish, TAP, ANA och Ethiopian. Andra bolag har generellt sämre tillgänglighet för sas.Att hitta en resa till Kalifornien under sommaren kommer alltid vara svårt. Lägger vi till parametern att folk har mycket mer poäng på lager, det går färre flighter och många har ett uppdämt behov av att få resa så ser inte ekvationen direkt bra ut om man letar awards med eurobonus.Klicka för att utvidga...
Testa sök ben för ben om du inte redan gör det. Dvs sök inte hela vägen direkt utan t.ex FRA-LAX först och hittar du tillgänglighet där så letar du upp en lämplig anslutning från ARN. Som sagt, om du nu inte redan gör det.MajaKlara skrev:Söker efter resa med Star Alliance för att använda EB poäng med 2-4-1. Har inför tidigare lyckade bokningar 2-4-1 sökt tillgänglighet med Award Nexus och som har stämt ganska bra med vad som funnits tillgängligt när jag ringt in och bokat vida gamla Tallin eller SAS kundtjänst. Jag har aldrig tidigare sökt resor via SAS Star Alliance sökmotor och är nybörjare med verktyget, men har försökt läsa här på forumet hur man kan söka och testat på olika sätt. Söker nu efter resa ARN-SFO/LAX i sommar och det finns ingen tillgänglighet alls när man kollar SAS sökmotor. Söker på olika sätt, via hubbar som FRA, MUC, LHT, ZUR etc. Har uppfattat att om det är mixed cabin så visar SAS bara Economy. Tillgängligheten stämmer inte alls med vad som finns på Award Nexus. Min frågar är; missar jag något i hur jag söker, eller har SAS utbud för bokningar med Star Alliance försämrats/minskat så påtagligt? Eller är minskad tillgänglighet en konsekvens av pandemi och färre flighter och är övergående? Men om det är det sistnämnda så förklarar det ju inte diskrepans i tillgänglighet mellan SAS Star Alliance sökmotor och Award Nexus. Har gjort flera HUACA när agenter inte ser tillgänglighet utan resultat. Tacksam för input!Klicka för att utvidga...
Har testat detta, men ser ingen tillgänglighet tyvärr.hendberg skrev:Testa sök ben för ben om du inte redan gör det. Dvs sök inte hela vägen direkt utan t.ex FRA-LAX först och hittar du tillgänglighet där så letar du upp en lämplig anslutning från ARN. Som sagt, om du nu inte redan gör det.Klicka för att utvidga...
Jonkandonkan skrev:Är det bara online det är tekniskt fel gällande Singapore Airlines, eller kan Sveg se och boka dessa?Klicka för att utvidga...
Tekniska felet består i att Singapore inte släpper några platser, inte bättre via telefon.Jonkandonkan skrev:Är det bara online det är tekniskt fel gällande Singapore Airlines, eller kan Sveg se och boka dessa?Klicka för att utvidga...
Fel. Sveg kan boka Singapore Airlines, dock endast i ekonomiklass.pswe skrev:Tekniska felet består i att Singapore inte släpper några platser, inte bättre via telefon.Klicka för att utvidga...
Precis så, jag har en bonusresa bokat med Singapore Airlines på ekonomi i September och hoppas på att kunna boka om till business så fort det öppnar sig för Business award resaJonas C skrev:Fel. Sveg kan boka Singapore Airlines, dock endast i ekonomiklass.Klicka för att utvidga...
Jim_ skrev:Precis så, jag har en bonusresa bokat med Singapore Airlines på ekonomi i September och hoppas på att kunna boka om till business så fort det öppnar sig för Business award resaKlicka för att utvidga...
Alla ändringar kostar normalt sätt. Vill du boka open jaw får du ringa in från första början, annars är det risk att agenten vill debitera för ändringen.Jonkandonkan skrev:Se där!Vet någon hur det gäller att ändra en resa till Open-jaw, tänker om det kostar? (Tycker det borde vara gratis då det inte går att göra online?) En resa som redan är bokad online (vanlig T.o.R)Om man ändrar till just Singapore Airlines borde det väl vara kostnadsfritt.Klicka för att utvidga...
Typ sedan pandemin började...filip23 skrev:Försökte nyss boka TG till BKK för svärföräldrarna som uppgav att dom såg två lediga i C på hemsidan och jag tänkte själv "hur perfekt va inte det här då". När jag väl skulle boka åt dom kom det upp "Biljettpriset finns inte kvar" el. dylikt. Ser nu när jag läser att det är 89 dagar innan avresa som gäller och hade ingen aning om detta personligen.Fattar personligen inte varför det ska vara såhär, tillslut kommer det ju va "när månen lyser och en hund skäller tre gånger samtidigt som en bil kör förbi ditt hus kan du boka biljetten" ... Tycker personligen att det är tråkigt för tex svärföräldrarna som inte har någon koll alls på awardvärlden när dom trodde att dom hade hittat perfekta platser för deras resa. Har det varit såhär länge?Klicka för att utvidga...
Ja det har varit så ett tag, minns inte när det kom men var så våren 2021. För Long-haul First Class är det 60 dagar som gäller förövrigtfilip23 skrev:Försökte nyss boka TG till BKK för svärföräldrarna som uppgav att dom såg två lediga i C på hemsidan och jag tänkte själv "hur perfekt va inte det här då". När jag väl skulle boka åt dom kom det upp "Biljettpriset finns inte kvar" el. dylikt. Ser nu när jag läser att det är 89 dagar innan avresa som gäller och hade ingen aning om detta personligen.Fattar personligen inte varför det ska vara såhär, tillslut kommer det ju va "när månen lyser och en hund skäller tre gånger samtidigt som en bil kör förbi ditt hus kan du boka biljetten" ... Tycker personligen att det är tråkigt för tex svärföräldrarna som inte har någon koll alls på awardvärlden när dom trodde att dom hade hittat perfekta platser för deras resa. Har det varit såhär länge?Klicka för att utvidga...