Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Det stod igår att det fanns 5 platser i business hos Swiss, så jag bokade först 2 biljetter för mina föräldrar (de flyger från en annan flygplats) och sedan skulle jag boka 2 biljetter till. Då fick jag det här meddelandet om att priset inte gäller längre. :(

Den där serviceavgiften är inte återbetalningsbar, va? Eller får man tillbaka hela beloppet? Det känns ju fel att betala den vid avbokningen när det är deras fel att antalet biljetter online är fel.

Den där serviceavgiften är inte återbetalningsbar, va? Eller får man tillbaka hela beloppet? Det känns ju fel att betala den vid avbokningen när det är deras fel att antalet biljetter online är fel.
Du ska få den tillbaka om du avbokar inom 24 timmar. Har inte provat själv men det finns info om det tidigare i den här tråden.

Frågor till alla experter: Har bokat 2 awards 2019, men har nu en voucher som går ut sista december 2018 och skulle vilja få till en resa över jul 2019. Eftersom vouchern går ut, och inga award släpps (i C klass) innan detta inträffar: finns det något sätt att lösa detta på eller är det omöjligt?

Frågor till alla experter: Har bokat 2 awards 2019, men har nu en voucher som går ut sista december 2018 och skulle vilja få till en resa över jul 2019. Eftersom vouchern går ut, och inga award släpps (i C klass) innan detta inträffar: finns det något sätt att lösa detta på eller är det omöjligt?
Jag sitter i samma sits som du, ditt önskemål känns låst. Ser gärna att jag har fel dock. :)

Efter att din voucher har fått ut kan du inte göra några ändringar om du inte applicerar en ny giltig voucher på resan.

Vad menar du? Du vill boka biljetter till ett datum som inte släppts? Det går såklart inte.

Här kanske?
”Om du bokar på vår webbplats eller via SAS Sales & Service har du öppet köp i 24 timmar. Det innebär att du kan avboka resan utan kostnad inom 24 timmar efter bokningen och få full återbetalning.”
Service och feedback | SAS (Scrolla ner till rubriken 24 timmars öppet köp”)

Jag tänkte mer om det är något speciellt med bonusresor (samt bonusresor med Star Alliance).

Toppen