Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Man kan ju inte reservera tex ARN-LAX ut och SFO-ARN tillbaka eller hur? Kan man i stället reservera två enkla resor och få dem tillfixade till en tur och retur när man ringer Tallinn och biljetterar?

Man kan ju inte reservera tex ARN-LAX ut och SFO-ARN tillbaka eller hur? Kan man i stället reservera två enkla resor och få dem tillfixade till en tur och retur när man ringer Tallinn och biljetterar?
Jo, det ska gå. Välj "Annan resa" istället för tur och retur.

Edit, den knappen finns inte på Star Awards, bara på SAS egna flighter för poäng.

• Gilla
Reactions: drW

Sök på två enkla eller ben-för-ben och ring snabbt som attan till SAS/Tallinn, det gjorde jag när jag bokade till Queenstown men hem från Auckland.

Jag ringde SAS Sales och Eurobonus och ingen kunde boka in mitt flyg om jag skulle använda AMEX Voucher...
Konstigt. De sa att de inte applicerar det via telefon. Vilket nummer har ni som lyckats ringt till?

Så ni har bokat/reserverat platser via sas hemsida och sen ringt Tallin för att bekräfta och applicera vouchern? :)

Enklare att ringa Tallinn direkt och be dem boka allt. Men är det 'ovanliga' platser så kan det ju vara läge att reservera dem först via SAS onlineverktyg. Man måste ju dock ha poäng nog för att boka dem utan voucher isåfall eftersom det dras direkt från EB-kontot och man sedan får tillbaks hälften när vouchern appliceras av Tallinn..

Jag har reserverat via webbverktyget och sedan ringt vanliga EB-kundtjänsten (ej Tallinn) och lyckats applicera voucher. Det kräver dock som sagts att ordinare mängd poäng finns tillgängliga på kontot vid reservationstillfället.

”Rätt” väg är nog att gå via Tallinn iofs...

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen