Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Eurobonusbiljetter går att boka om till och med arbetsdagen före utresan (så är du borta mer än 14 dagar kommer du aldrig kunna boka First hem).
Fast rent teoretiskt kan man väl boka två enkelresor. Sen kanske det blir (mycket) dyrare eller medför några andra negativa konsekvenser som jag inte tänker på.

Det bästa knepet är att boka en ToR i business som du är nöjd med, och gör det så tidigt som möjligt. Därefter håller du ögonen öppna när/om det släpps biljetter i First på utresan. Hittar du något som passar så bokar du om resan med First på utresan, och behåller returen i business. Sen börjar du bevaka hemresan och om det dyker upp First så bokar du även om hemresan.

Tänkte göra exakt detta upplägg med två st 2-4-1 (4 pers) Är du säker på att det här fungerar med 2-4-1? Att de flesta agenterna är medgörliga är ju bra, men hur ser det ut i regelboken?

Tack för tipset @fcx. För att förtydliga, kan jag alltså boka en C klass med ex. UA och sen byta till LH F genom att ring till Tallin?

Fast rent teoretiskt kan man väl boka två enkelresor. Sen kanske det blir (mycket) dyrare eller medför några andra negativa konsekvenser som jag inte tänker på.

Då bränner du en 2-4-1 per enkelresa, så det blir dyrköpt flexibilitet.

Tänkte göra exakt detta upplägg med två st 2-4-1 (4 pers) Är du säker på att det här fungerar med 2-4-1? Att de flesta agenterna är medgörliga är ju bra, men hur ser det ut i regelboken?

Helt enligt regelboken. Tänk dock på att ombokning kan göras under kontorstid. En avgift på 150 SEK kan tillkomma för ombokning.

Tack för tipset @fcx. För att förtydliga, kan jag alltså boka en C klass med ex. UA och sen byta till LH F genom att ring till Tallin?
Det går alldeles utmärkt.

Om du bokar C på en flight där du tror att LH kommer att släppa platser i First senare så blir det lättare att ändra (eftersom du slipper bry dig om anslutningsflyg).

Om du bokar C på en flight där du tror att Lufthansa kommer att släppa platser i First senare så blir det lättare att ändra (eftersom du slipper bry dig om anslutningsflyg).

Måste det vara på samma flight också?? Jag tänkte boka TK C som "plan B" för att sedan byta till LH F när platser finns.

Måste det vara på samma flight också?? Jag tänkte boka TK C som "plan B" för att sedan byta till LH F när platser finns.

Det måste det ju absolut inte vara, men om du exempelvis ska från Stockholm till Los Angeles kanske du bokar ARN-IST-ATL-LAX med Turkish. Hittar du sedan platser med Lufthansa på exempelvis FRA-DEN så måste du hitta nya anslutningar ARN-FRA och DEN-LAX.

Är det fortfarande bara via Tallinn? Jag har för mig att någon nämnt att man kan ringa som guld / Diamond på none office hours och de som svarar då är just Tallinn och de kan boka 2-4-1 då. Anledningen till att jag frågar är för att kunna boka biljetterna som släpps midnatt.

Toppen