Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Tror jag får ihop det. Byter ARN-IST-DOH mot ARN-FRA-DOH där anslutningarna ARN-FRA är rätt frekventa.

Just ARN-FRA brukar inte vara något problem. Går det illa kan man ju alltid ta ARN-XXX-FRA om men inte behöver spara segment. Anslutningar i exempelvis USA kan dock vara svårare att hitta.

Är det fortfarande bara via Tallinn? Jag har för mig att någon nämnt att man kan ringa som guld / Diamond på none office hours och de som svarar då är just Tallinn och de kan boka 2-4-1 då. Anledningen till att jag frågar är för att kunna boka biljetterna som släpps midnatt.
Man kan inte ange EB-nummer innan man kopplas fram till Tallin. Därför kan EBG+ inte boka utanför öppettiderna. I övrigt vet jag inte hur man gör med vanliga SAS-numret.

@craftbrew
Välkommen till forumet, riktigt bra namn också :)
Tror @fcx har summerat det mesta rätt bra.

Det kan vara värt att tänka på att det väldigt sällan släpps LH F till SFO och LAX, om du vill flyga med LH F har du större chans om du letar på resor till Toronto, Denver, Vancouver, Seattle, Chicago (osäker på om utbudet av F ändrats på någon av dessa destinationer). Sen får man försöka koppla på ett eller flera extra segment inom Nordamerika. Värt att notera att det inte är jättegott om dom nu under sommaren när jag tittat lite random datum.

När du söker på United kan det vara bra att söka varje segment för sig för att få upp tillgänglighet.

Precis, ring 0770-727727 och knappa in ditt EB-nummer så kommer du till Tallinn och kan boka 2-4-1 där även på kvällar och helger.
Funkar inte alltid. Har hänt mig flera gånger att jag hamnat i Sverige då, och då har de inte kunnat göra något :) Så för en gångs skull var det faktiskt sämre att hamna i Sverige.

Men det är värt ett försök!

Jag är ju lite nybörjare här på businessclass.se. Råkade hitta hit när jag letade efter valutaväxlingspåslag på kreditkort, men började botanisera i forumet vilket resulterade i att jag och min familj snabbt anmäldes till Eurobonus, samt att vi skaffade SAS Amex + Coop-kort för att tjäna in poäng.

Nu, ca 9 månader senare har vi fått ihop 120.000 poäng, och har 50.000 kr kvar till 2-4-1. Börjar bli dags att fundera runt hur 2-4-1 ska spenderas. Räknar med att till hösten ha 150.000 p + 2-4-1, och efter nyår ca 200.000 p. Jag som tills 9 månader sedan alltid bokat billigaste ekonomi, drömmer nu om en resa i First class.

Min fråga är: Kan man hitta några First class-resor för 2 med 2-4-1 kupongen? Destination - oväsentlig, här är det resan som är målet. Vi åker helst ungefär en vecka under våren eller hösten 2016 med start från Stockholm. Har sporadiskt tittat lite på olika tider och destinationer i ANA-tool, både nära i tiden och längre fram, men inte sett några förstaklass för 2 pers. Om det finns möjlighet till en resa, vill man ju ha en strategi klar för att hitta den.

Min fråga är: Kan man hitta några First class-resor för 2 med 2-4-1 kupongen? Destination - oväsentlig, här är det resan som är målet. Vi åker helst ungefär en vecka under våren eller hösten 2016 med start från Stockholm. Har sporadiskt tittat lite på olika tider och destinationer i ANA-tool, både nära i tiden och längre fram, men inte sett några förstaklass för 2 pers. Om det finns möjlighet till en resa, vill man ju ha en strategi klar för att hitta den.
T ex till Muscat, Oman.
Imorgon 17 juni ut från Stockholm (jag vet inte var du bor men som ett exempel) och hemresa från Muscat 24 juni. Det finns platser för två personer i First class på long haul flygningar.

7:35 a.m. Wed., Jun. 17, 2015
Stockholm, Sweden (ARN - Arlanda)
9:50 a.m. Wed., Jun. 17, 2015
Frankfurt, Germany (FRA)
Flight: SK1631
Aircraft: Boeing 737-800

12:10 p.m. Wed., Jun. 17, 2015
Frankfurt, Germany (FRA)
10:45 p.m. Wed., Jun. 17, 2015
Muscat, Masqat OM (MCT)
Flight: LH616
Aircraft: Airbus A330-300

11:55 p.m. Wed., Jun. 24, 2015
Muscat, Masqat OM (MCT)
7:10 a.m. +1 Day Thu., Jun. 25, 2015
Frankfurt, Germany (FRA)
Flight: LH617
Aircraft: Airbus A330-300

10:20 a.m. Thu., Jun. 25, 2015
Frankfurt, Germany (FRA)
12:20 p.m. Thu., Jun. 25, 2015
Stockholm, Sweden (ARN - Arlanda)
Flight: LH802
Aircraft: Airbus A321

• Gilla
Reactions: BAS
Jag är ju lite nybörjare här på businessclass.se. Råkade hitta hit när jag letade efter valutaväxlingspåslag på kreditkort, men började botanisera i forumet vilket resulterade i att jag och min familj snabbt anmäldes till Eurobonus, samt att vi skaffade SAS Amex + Coop-kort för att tjäna in poäng.

Nu, ca 9 månader senare har vi fått ihop 120.000 poäng, och har 50.000 kr kvar till 2-4-1. Börjar bli dags att fundera runt hur 2-4-1 ska spenderas. Räknar med att till hösten ha 150.000 p + 2-4-1, och efter nyår ca 200.000 p. Jag som tills 9 månader sedan alltid bokat billigaste ekonomi, drömmer nu om en resa i First class.

Visst är det roligt att ha blivit biten av "flugan" :)

Vill du boka First med framförhållning föreslår jag att du tittar på Thai eller ANA. Hittar du två platser är det bara att slå till! Annars är det Lufthansa som gäller, och då får man kanske vara nöjd med att åka First åt ena hållet och business åt andra.

Toppen