Jag är ju lite nybörjare här på businessclass.se. Råkade hitta hit när jag letade efter valutaväxlingspåslag på kreditkort, men började botanisera i forumet vilket resulterade i att jag och min familj snabbt anmäldes till Eurobonus, samt att vi skaffade SAS Amex + Coop-kort för att tjäna in poäng.
Nu, ca 9 månader senare har vi fått ihop 120.000 poäng, och har 50.000 kr kvar till 2-4-1. Börjar bli dags att fundera runt hur 2-4-1 ska spenderas. Räknar med att till hösten ha 150.000 p + 2-4-1, och efter nyår ca 200.000 p. Jag som tills 9 månader sedan alltid bokat billigaste ekonomi, drömmer nu om en resa i First class.
Min fråga är: Kan man hitta några First class-resor för 2 med 2-4-1 kupongen? Destination - oväsentlig, här är det resan som är målet. Vi åker helst ungefär en vecka under våren eller hösten 2016 med start från Stockholm. Har sporadiskt tittat lite på olika tider och destinationer i ANA-tool, både nära i tiden och längre fram, men inte sett några förstaklass för 2 pers. Om det finns möjlighet till en resa, vill man ju ha en strategi klar för att hitta den.