Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

BAS

Medlem
T ex till Muscat, Oman.
Imorgon 17 juni ut från Stockholm (jag vet inte var du bor men som ett exempel) och hemresa från Muscat 24 juni. Det finns platser för två personer i First class på long haul flygningar.

...​
Wow! Vad har du för verktyg för att hitta detta detta direkt? Eller är du "bara" så erfaren så att du vet vad man ska söka efter?

Jag bor i Stockholm, men det är inte riktigt dags för denna resa ännu... Vill lära mig att hitta dessa resor lika enkelt som du, men det är antagligen flera års hård träning bakom :)
 

Glenn E

Medlem
Om du hinner skaffa 190000 eb poäng så se till att boka en resa med t.ex Asiana eller Thai i F med god framförhållning. Ändra sedan utresan till Lufthansa F. Det optimala är Frankfurt - Tokyo. För därifrån kan man ansluta med Thai F till Bangkok eller ANA F till Singapore.
Max är 8 flyg i bokningen. Man kan ha en open jaw, dvs Man kan åka ut till t.ex Singapore och tillbaka från T.ex Bali.
Du skulle kunna boka så här först:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Sedan betala 300 kronor för Lufthansa F till Tokyo och Thai F till Bangkok 2 veckor innan avresa.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Voyageur

Medlem
Vad gäller "waitlisted" på ANA tool? Senaste tiden när jag letat lite sporadiskt efter olika rutter är det extremt ofta olika flighter, även andra än ANA står som waitlisted. Är dessa bokningsbara i nån form av kö positionering?
 

Dr. Miles

Expert
Vad gäller "waitlisted" på ANA tool?
Det betyder att ANA Mileage Club medlem får boka denna flight som obekräftad. När avgångsdatumet närmar sig, kommer flygbolaget bekräfta eller meddela att det inte gick att få plats på denna flight.

Med andra ord, gäller detta inte om du använder andra bonusprograms poäng.
 

palmen

Moderator
@BAS
Gjorde bara en snabb sökning på Fraknfurt-Tokyo i vår och fick upp att man kunde åka 2 personer i F till Seoul på några datum (sökte bara 10 dagar totalt)

FRA-ICN OZ542
9/11/13/18 mars 2016

Om man bara letar efter 1 biljett så fanns det en hel del med ANA Frankfurt - Tokyo.

Det fanns även FRA-ICN några datum i november med Asiana för 2 personer.
Generellt kan man väl säga att det är väldigt mycket lättare att hitta för 1 person än för 2 personer.
Alla dessa sökningar gjorde jag på Uniteds sida.
 

Elberto

Medlem
T ex till Muscat, Oman.
Imorgon 17 juni ut från Stockholm (jag vet inte var du bor men som ett exempel) och hemresa från Muscat 24 juni. Det finns platser för två personer i First class på long haul flygningar.



7:35 a.m. Wed., Jun. 17, 2015
Stockholm, Sweden (ARN - Arlanda)
9:50 a.m. Wed., Jun. 17, 2015
Frankfurt, Germany (FRA)
Flight: SK1631
Aircraft: Boeing 737-800


12:10 p.m. Wed., Jun. 17, 2015
Frankfurt, Germany (FRA)
10:45 p.m. Wed., Jun. 17, 2015
Muscat, Masqat OM (MCT)
Flight: LH616
Aircraft: Airbus A330-300





11:55 p.m. Wed., Jun. 24, 2015
Muscat, Masqat OM (MCT)
7:10 a.m. +1 Day Thu., Jun. 25, 2015
Frankfurt, Germany (FRA)
Flight: LH617
Aircraft: Airbus A330-300


10:20 a.m. Thu., Jun. 25, 2015
Frankfurt, Germany (FRA)
12:20 p.m. Thu., Jun. 25, 2015
Stockholm, Sweden (ARN - Arlanda)
Flight: LH802
Aircraft: Airbus A321

Jag gissar att Muscat ligger i zon "North/Central Africa & Middle East" enligt Star_Alliance_chart.pdf som finns på SAS hemsidan? Dvs 120k poäng t/r i F, stämmer detta?
 

Henrik_B

Medlem
Ja det stämmer. Dock brukar det vara gamla F i A330 på den sträckan. Tjock-TV skärmar och gamla stolar osv.
 
Hej,

Håller på att bli galen på ANA-Tools nu får inte fram någon vettig info alls, någon borde fan starta en resebyrå för resor men poäng ta betalt för det. Jag skulle vilja flyga till antingen Bali eller Thailand efter jul, helst innan nyår men efter nyår fungerar också bra! Kan inte någon snälla hjälpa mig med detta? Jag kan flyga från GOT/ARN/CPH det spelar ingen roll. Längd vi ska vara borta kan vara mellan 12-20 dagar. Helst så bra bokningsklass som möjligt dock minimum i business. Poäng har jag så det är inga problem.

Tack på förhand alla på BC
 
Toppen