Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Hej,

Håller på att bli galen på ANA-Tools nu får inte fram någon vettig info alls, någon borde fan starta en resebyrå för resor men poäng ta betalt för det. Jag skulle vilja flyga till antingen Bali eller Thailand efter jul, helst innan nyår men efter nyår fungerar också bra! Kan inte någon snälla hjälpa mig med detta? Jag kan flyga från GOT/ARN/CPH det spelar ingen roll. Längd vi ska vara borta kan vara mellan 12-20 dagar. Helst så bra bokningsklass som möjligt dock minimum i business. Poäng har jag så det är inga problem.

Tack på förhand alla på BC
Jag föreslår att du postar detta i flygbiljett-forumet så att så många hjälpsamma själar som möjligt ser detta. Dr Miles har gjort en ypperlig template du kan använda dig av Letar du efter flygbiljett? Använd den här frågemallen när du startar en ny tråd | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 

palmen

Moderator
Hej,

Håller på att bli galen på ANA-Tools nu får inte fram någon vettig info alls, någon borde fan starta en resebyrå för resor men poäng ta betalt för det. Jag skulle vilja flyga till antingen Bali eller Thailand efter jul, helst innan nyår men efter nyår fungerar också bra! Kan inte någon snälla hjälpa mig med detta? Jag kan flyga från GOT/ARN/CPH det spelar ingen roll. Längd vi ska vara borta kan vara mellan 12-20 dagar. Helst så bra bokningsklass som möjligt dock minimum i business. Poäng har jag så det är inga problem.

Tack på förhand alla på BC
Hur många ska åka? Antar att det är för 2 personer i och med att du skriver vi.

27 dec SK1841 ARN-FCO i plus, vidare Rom-Bangkok TG945 finns i F för 2 personer med Thai den 27e december, kan sedan flyga vidare till DPS med Thai C 2h45min senare på TG431.
Hemresa 11 januari, DPS-BKK med TG432 i C och direkt efter midnatt 12 januari BKK-MUC med Thai i F TG924, från MUC till ARN i C på LH2414.

Hittade allt detta på united.com på några minuter.
 
Hur många ska åka? Antar att det är för 2 personer i och med att du skriver vi.

27 dec SK1841 ARN-FCO i plus, vidare Rom-Bangkok TG945 finns i F för 2 personer med Thai den 27e december, kan sedan flyga vidare till DPS med Thai C 2h45min senare på TG431.
Hemresa 11 januari, DPS-BKK med TG432 i C och direkt efter midnatt 12 januari BKK-MUC med Thai i F TG924, från MUC till ARN i C på LH2414.

Hittade allt detta på united.com på några minuter.


Såg detta också, united site var ju betydligt lättare att hitta på än ANA! Det som står som Miles där är det samma som eurobonuspoäng? Ursäkta för att jag är lite dum gällande detta...
 
Nej, givetvis inte. EB-poäng beräknas enl EBs tabeller.

Okej så om jag förstod det rätt på SAS hemsida så kostar 1 T/R 190 000 poäng? Se bild och vad jag har markerat?
 

Attachments

  • Skärmavbild 2015-06-16 kl. 22.00.40.png
    Skärmavbild 2015-06-16 kl. 22.00.40.png
    31,1 KB · Visningar: 257

Voyageur

Medlem
Det betyder att ANA Mileage Club medlem får boka denna flight som obekräftad. När avgångsdatumet närmar sig, kommer flygbolaget bekräfta eller meddela att det inte gick att få plats på denna flight.

Med andra ord, gäller detta inte om du använder andra bonusprograms poäng.

Tack Dr. miles!
 

Voyageur

Medlem
Hej,

Håller på att bli galen på ANA-Tools nu får inte fram någon vettig info alls, någon borde fan starta en resebyrå för resor men poäng ta betalt för det. Jag skulle vilja flyga till antingen Bali eller Thailand efter jul, helst innan nyår men efter nyår fungerar också bra! Kan inte någon snälla hjälpa mig med detta? Jag kan flyga från GOT/ARN/CPH det spelar ingen roll. Längd vi ska vara borta kan vara mellan 12-20 dagar. Helst så bra bokningsklass som möjligt dock minimum i business. Poäng har jag så det är inga problem.

Tack på förhand alla på BC

Till bali har du väl med EB valen Thai airways och/eller Air china. Finns vissa flighter med singapore airlines 777-200 som är bokningsbart med EB men dessa platser kan man räkna på ena handen i princip.
Thai har relativt mycket award platser.
 

RickardG

Medlem
Hej,

Håller på att bli galen på ANA-Tools nu får inte fram någon vettig info alls, någon borde fan starta en resebyrå för resor men poäng ta betalt för det. Jag skulle vilja flyga till antingen Bali eller Thailand efter jul, helst innan nyår men efter nyår fungerar också bra! Kan inte någon snälla hjälpa mig med detta? Jag kan flyga från GOT/ARN/CPH det spelar ingen roll. Längd vi ska vara borta kan vara mellan 12-20 dagar. Helst så bra bokningsklass som möjligt dock minimum i business. Poäng har jag så det är inga problem.

Tack på förhand alla på BC
Du kan alltid testa award nexus, den är gratis att provköra!
 
Jag har hittat tillgänglighet i F i följande routing som jag tänkte boka inför en kommande resa, ser ni några problem med den?

ARN-FRA LH C
FRA-HND NH F
NRT-BKK TG F (A380) (tillräckligt med tid finns för transfer då det är 16h mellan landning på Haneda och start från Narita)
BKK-SYD TG F (747)

SYD-ICN OZ C
ICN-FRA OZ F
FRA-ARN SK Plus

Alternativet är att flyga såhär:

ARN-FRA LH C
FRA-ICN OZ F
ICN-SYD OZ C

SYD-BKK TG C
BKK-MUC TG F
MUC-ARN LH C

Fördelen med det första alternativet är att jag får testa tre F-produkter, och att jag bara får ett long haul-leg i C. Verkar omöjligt att få F från SYD/MEL de datumen jag kan resa.

Nåt annat ni tycker jag bör tänka på?
 
Toppen